0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
man kan aldrig säga att en vp räcker till ett visst antal kvadrat de är så olika hus, gammalt 30 tals hus med dålig isolering kontra ett nybygge. Det känns som att den är lite förliten. Men för att veta behöver man veta mer o huset,tidigare förbrukningar fönster mm. Vart i landet du borSom det tidigare inlägget så kommer de dra mer el men fryser ni och vill ha högre temp så är det så det funkar. Men som jag skrev innan stäng av den om den inte behövs. Jag hade haft på den om ni åker bort på vintern för skulle det bli fel på vp så kan kåken frysa sönder om ni är borta och elpatronerna inte går in
Jag trodde det var ny anläggning i befintligt hus. sorry
säkert, men det finns nog många som gillar att få kunna ge råd och följa detta även över nätet Vad har du för elleverantör, de flesta jag sett har någon form av "mina sidor" som man kan få upp stapeldiagram över elförbrukningen ett par år tillbaka. där kan du kanske se lite grann. Risken är att du nu bara kommer klara dig lite lite billigare med elpatronen i drift. I princip fungerar din nya anläggning likadant som den gamla när det är kallt.
Bor du i Malmö så är väl det inte många dar om året som det är kallt så du får nog bra besparing ändå. Men läs igenom bruksanvisningarna så kan vi nog hjälpa dig trimma in det ännu bättre.Den vp du har är inte vanlig så det är svårt att hjälpa till hade du haft en Nibe eller nån annan vanlig pump så hade kunnandet vart bättre.
De vredet som står på noll slå på det till 1 så sätter du i gång elpatronen. Då skall den orangea lampan tändas när elpatronen jobbar.
Den kommer gå av och på hela tiden vp står för största delen och elpatronen hjälper till. Hur kallt har du ute
Hur är varmvattnet nu
Försök gå in och kolla vilken temp vp jobbar mot start och stopp temperaturer