0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det var på denna jag var nyfiken vad vreden står på http://www.bilddump.se/bilder/20130119130640-85.229.110.69.JPG
Här ser du en komplett anläggning.http://www.polarpumpen.se/luft-vatten-varmepump/varumarken/lg/lg-therma-v-9kw-1-fas-230vDen vita lådan.....skall sitta inomhus.Har du en dylik?
De vredet som står på noll slå på det till 1 så sätter du i gång elpatronen. Då skall den orangea lampan tändas när elpatronen jobbar.
Den skall vara på 1 om patronen skall vara i gång. Är du säker på att den har lyst innan ? Normalt brukar man stänga av den om den står på 0 tänds den när du vrider till 1 ?
Nu är patronen i gång så nu borde du få upp tempen i huset. Om man ställer tempen för högt så kan vp stanna. Låt den gå och kolla i kväll så att vp fortfarande är i gång. Man kan öka den men utan att veta vad vp är inställd på för temperaturer så rör den inte. Det hade varåt kanon om du hittade nån panel som styr vp borde sitta nånstans. Kolla bruksanvisningen om det står i den hur man justerar vp så kanske det finns någon bild så du kan hitta lådan så man vet hur man justerar värmepumpen. Har du vanliga radiatorer så borde du känna på dom om tempen går upp. Är det golvärme kan det ta lång tid innan huset blir varmare. När du har temperaturer över 0 tex vår sommar och höst hade jag stängt av elpatronen för att förhindra att de går i onödanDu får skriva om det märkt nån skillnad i kväll
Tusen tack för all hjälp! Känns så fantastiskt att man inom ett par timmar lär sig så mycket och får så mycket hjälp. Får gräva fram dokumenten. Det står dock att LG pumpen enbart räcker till 180 kvm. Kan det ha någonting med saken att göra? Jag återkommer hur som ikväll med svar.
Lite osäkerhet om Favoritens kunskap. Det kan bli genant att fråga om saker som kan tyckas självklara, men jag frågar ändå och hoppas du inte tror att jag tror att du är dum i huvudet.Men du är medveten om att det kommer kosta en rejäl extraslant att ha patronen igång?Det finns inte mycket att välja på kanske, men har du utrymmen där du inte behöver värme så kan det vara bra att sänka den där. Som ett garage exempelvis.