0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag vet inte specifikt för din generator men alla vattenkylda motorer jag stött på har haft normal arbetstemp runt 90 °C, ibland ner mot 80 °C. Termostaten är då fullt öppen ytterligare ett par grader högre och kylfläkten startar vid cirka 100 °C, varningslampa för överhettning tänds kanske vid 110 °C. I de fall sådana finns.
Har någon nån bra ide vilken vvx man ska ha för att växla avgasvärme också.Troligen en tube vvx men de är så dyra i SS 316 material.Eller har ni en bättre ide?Jag antar att avgaserna är varmare än kylvattnet så kylvattnet får sen kyla avgasernaMvhTony
Vad är det för märke?Och vad kostar den?
Hur täta service intervaller räknar du med? jag kopplade in ett dieselaggregat för rätt många år sedan och det skulle bytas olja och servas var 200 driftstimme tror jag, dvs ungefär var åttonde dag