0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hmm, nu får vi ta ett steg i taget gubbar Jag kan inte gifta mig med VP:n Men vi får se vad tiden har att ge
dubbla mätare för att få separat elpatron är nog lite för loggningsfreak så att säga (jag är ett själv men jag behöver inte tillskott). För vanliga dödliga som har förnuft nog att även fundera på annat här i livet så rekommenderar jag en elmätare som täcker VP båda delarna. Tillskottet kan du sedan tidigare se via VPn.
Hejsan!Nja, testade en gång första året under en kväll, minns inte hur det gick men som jag minns det blev det iaf inte kallt i huset.Tog bort det iom att jag var rädd för att förstöra/belasta VP:n för hårt Kan det va så tror du att tillskottet går in många ggr utan att det egentligen behövs Vi säger att jag blockerar tillskottet helt vid VP-drift, då ska väl tillskottet gå in när VP:n ger sig sas Ed och Strömstad kan iof skilja mer än vad man tror, nu bor jag mitt mellan sjöarna och så länge inte Stora Le har frysit så blir det ganska mkt varmare ute i Ed än vad det är bara nån km utanför...Så iof, så länge inte sjön ligger på Le så kan det nog va mkt samma Jag har -4 °C på väggen nu enligt VP:n.Har iaf blockerat tillskottet till MAX 4,5kW tillsammans med VP-drift, det har jag haft ställt på 9kW under de andra åren till ingen nytta verkar det som Varit kallt sen jag ställde tillskottet till MaX 4,5kW tillsammans med VP-drift och det har ju fungerat iaf
Men om det går att få tag på till din VP så kan en grej som thermiq vara trevligt, fast då motsvarande för din värmepump. Det är liksom lagom loggning. Får koll på vpn och fin historik. utan arbete eller kabeldragning.