0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Slå till på en logger Joka, med utetemp, innetemp och VP-förbrukning. Det är sjukt beroendeframkallande...
Är tex Vattenfalls avläsning alltid 100% rätt tro Man kan ju fan börja fundera när jag fått en så förbannat hög räkning för dec 2012
Jo jag vet, har sett flera på forumet som häckar här 24/7 sen de skaffat logger Är det en logger som loggar bara utetemp, innetemp och VP-förbrukning menar du Jag trodde ni loggade allt som rörde sig ocg flyter i en VP men där hade jag tydligen fel då, eller
Jaa vem vet, du får väl kolla avläsningen själv när du ändå ska springa runt och läsa av alla mätare? Har vi inte alla lite noja? ::)Jag litar på Fortums avläsning trots att jag av princip har ett horn i sidan på dom, läser själv av först och rättar mig när dom får tummen ur efter 2 dar...
Jag tog upp de tre sakerna jag kopplade på först. Nu tror jag att jag har 22 givare inkopplade på vääääldigt viktiga ställen. Man blir beroende, och som en följd vill man göra förändringar.Min utrustning har betalat sig tack vare att jag kunnat (med forumets hjälp) bygga bort fel och optimera det mesta. Jag är supernöjd.
Se här vilken värdefull graf du kan få...
Har inget i matkällaren för tillfället
Va har du för temp på potätera
Vi har ju bara ett trädgårdsland och käkar upp primörerna i samma takt de tas upp. Men jag skulle om jag hade tid gärna femdubbla så man kan spara lite smarrig potatis och lök till vintern.