0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
ELIQ Online är en innovativ webb- och mobilbaserad energivisualiseringstjänst som gör dig energismart. Tjänsten erbjuder realtidsförbrukning, statistik, trender och rapporter samt en social funktion där du kan skaffa ”energikompisar” och tävla mot eller jämföra dig med vänner och bekanta. Dessutom kan man utbyta energispartips i forumet samt ställa in larm som upplyser om något oväntat inträffar såsom strömavbrott eller förbrukningstoppar. Detta och mycket mer paketerat i en elegant helhetslösning (utan månadskostnad).Framtidens energivisualisering är här!
Men din anläggning får bara ström från ett ställe? Sätt mätaren där.
Är du inte hypernoga med exakta siffror så vet du ju hur mycket ström du gör av med Juni,Juli och Augusti. Du kan nästan förutsätta att din HHförbrukning är i trakterna av den även vintertid, även om teven, motorvärmare mm kanske går mer då. skillnaden mellan månatlig vinterförbrukning och noterad sommarmånadförbrukning är din uppvärmningsförbrukning/månad. På en höft
elektrikern drar den svarta kabeln in i rickardlådan och från rickardlådan drar han/hon en sladd ner till säkringsmockapären antar jag. Eller så drar han en sladd från säkringsmockapären och från elmätaren två sladdar ut. Oavsett vilket lär det inte vara ett problem och visan är över över 30 minuter. skruv skruv klipp klipp poff klart. 359kr tar han för 3fasmätaren. Jag har en själv. gör det den ska. även om SO pulsen är på tok för långsam för min smak.. men det finns ju IR för de som gillar det.
Jag har också en Rickardlåda. Jag ryckte ur VP-matningen direkt ur proppskåpet, satte den i elmätaren istället och drog korta tåtar mellan proppar och elmätare. Blev skitbra
skruv skruv klipp klipp poff klart.