0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hur har din dygnsförbrukning förändrats sedan innan dina akutåtgärder?
@ JokaAkuta energisparande åtgärdar: Byta cirkulationspump löner sig kanske ... du kan delta i auktionen här http://www.ebay.de/itm/Perfecta-Heizungspumpe-Umwalzpumpe-Energieeffizienzpumpe-Klasse-A-NEU-u-OVP-/261157156988?pt=Systemkomponenten_Heizung&hash=item3cce2df87c
Ewald för i helskotta det får finnas gränser Att plocka bort mina cirkpumpar ur min Bosch för att ersätta dem med några som ska vara bättre det är samma sak som att plastikoperera sin fru och ta bort de skavanker som hon ev kan tänkas ha bara för att tillfredställa sina egna behov till max //joka
Ja, vissa åtgärdar löner sig, vissa inte.Ofta löner sig enkla saker som är snabbt och enkelt att åtgärda.Ibland löner det sig att byta ut sin gammal cirkulationspump och ibland löner det sig inte.Det beror på en massa faktorer.I större byggnader som kontorsbyggnader har ofta el den största andel på energiförbrukningen. Där vill man helst spara el t.ex. via smart belysning, styrning osv.
Varför funkar inte elementfläkten finns några som provat och har lyckats sänka framledningen.
Har även gått åt väldigt mkt vatten under 2012 så därför ska jag sätta in ett snålmunstycke i ena duschen, jag duschar varje dag i den så det kan löna sig Men duschar som kan ställas in så att de sparar vatten är ju redan standard. De flesta munstycken har denna funktion. Öka komforten låter utmärkt!
Ja, men det finns duschmunstycken som kan vridas för att erhålla olika funktioner. Tror dom är inte dyra och kan mer eller mindre anses som standard ....
I större byggnader som kontorsbyggnader har ofta el den största andel på energiförbrukningen. Där vill man helst spara el t.ex. via smart belysning, styrning osv.