0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Rickard! Jag tycker inte att ditt resonemang håller om man verkligen tar reda på hur SP:s urval och testning har gått till! Jag har läst testprotokollet från SP på Sanyo 93EHN som finns på Ahlsells hemsida. Jag citerar testprotokollet : "Värmepumpen är slumpvis utvald av polismyndigheten i Örebro för SP:s räkning och enligt Konsumentverkets fastlagda kriterier för val av provföremål" "SS-EN 14511-3 definierar krav på värmepumpens inställningar, tid för mätperioder, maximal mätosäkerhet, stabilitet mm."Var och en får dra sina egen slutsatser, men så som jag tolkar beskrivning av urval och genomförande i testprotkollet, så förefaller det mkt professionellt och seriöst och inte lika lätt att manipulera som du Rickard anser. /mvh Hans
De gånger jag varit i kontakt med SP för provning av produkter, har de utfört sitt jobb till punkt och pricka enligt alla tillämpliga normer och standarder som finns.Därav mitt tidigare uttalande att SP är oerhört professionella i sin utövning av tester.
O förutom detta så vet ju redan alla innerst inne att panasonic är BÄST
Om alla tillverkare lämnar in sina värmepumpar till SP, hur många gissar du då har trimmat sina värmepumpar.Ex:Större/effektivare/tystare fläktar än de som levereras till kund.Större/effektivare kompressor eller bara den bästa av tio uppmätta exemplar.Expansionsventiler och dylikt optimerad för just den typ av körning som SP gör på värmepumparna. Alla förutsättningar är ju givna.
Matsa! Se citat från SP:s testprotokoll: "Värmepumpen är slumpvis utvald av polismyndigheten i Örebro för SP:s räkning och enligt Konsumentverkets fastlagda kriterier för val av provföremål" Detta verkar vara ett tillförlitligt och oberoende sätt att göra urval på, som förhoppningsvis utesluter manipulerade pumpar och testresultat/ mvh Hans
CiteraJa, oberoende värmepumpsforum? Nu börjar t.o.m Rickard ifrågasättas, forumet börjar väl dra in pengar?Dumt att riskera att de som lägger ner mest på egenutvecklade tester och mördande reklam uteblir?Typiskt den svenska avundsjukan och Jantelagen."Panasonic" (Kinnan) annonserar inte i Värmepumpsforum...
Ja, oberoende värmepumpsforum? Nu börjar t.o.m Rickard ifrågasättas, forumet börjar väl dra in pengar?Dumt att riskera att de som lägger ner mest på egenutvecklade tester och mördande reklam uteblir?
Citat från: Rickard skrivet 18 november 2005, 17:49:39CiteraJa, oberoende värmepumpsforum? Nu börjar t.o.m Rickard ifrågasättas, forumet börjar väl dra in pengar?Dumt att riskera att de som lägger ner mest på egenutvecklade tester och mördande reklam uteblir?Typiskt den svenska avundsjukan och Jantelagen."Panasonic" (Kinnan) annonserar inte i Värmepumpsforum...Hej Rikard, du får allt komma med en förklaring, vad hittar man på startsidan om inte en annons från Panasonic och klickar man på länken så hamnar man hos.....KINNAN