0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har hittat ett diagram från Kinnan över deras "test" av E9DKE samt E9CKPRött heldraget = E9DKESvart streckat = E9CKPBlått heldraget = SP Jag har lagt in SP:s värden enl R&R nr 10 2004Detta visar med all önskvärd tydlighet att "oberoende" tester som ett företag väljer att göra i avskildhet inte är något som helst att lita på eller vinner någon tilltro
Citat från: runte skrivet 17 november 2005, 16:23:16Har hittat ett diagram från Kinnan över deras "test" av E9DKE samt E9CKPRött heldraget = E9DKESvart streckat = E9CKPBlått heldraget = SP Jag har lagt in SP:s värden enl R&R nr 10 2004Detta visar med all önskvärd tydlighet att "oberoende" tester som ett företag väljer att göra i avskildhet inte är något som helst att lita på eller vinner någon tilltroBeror ju på vilka förhållanden man testat under, Kinnans testpartner kanske har haft lite väl bra testförutsättningar. Men jag litar också mer på R&R och SP, inget snack.Vad gäller 7gr siffran COP4 så kan de ha kört på 50% vilket R&R också visade. 50% och 2gr gav COP3 100% gav COP 2,8 så där ligger du för högt med punkten.-7 ska vara 2,3 där ligger du också för högt.-15 ska vara 1,9 så där kan du sänka punkten till under två.Hmm, trögtänkta jag. Du har tagit kW de har tagit COP.
Citat från: Panasonic E9 skrivet 17 november 2005, 16:52:33Citat från: runte skrivet 17 november 2005, 16:23:16Har hittat ett diagram från Kinnan över deras "test" av E9DKE samt E9CKPRött heldraget = E9DKESvart streckat = E9CKPBlått heldraget = SP Jag har lagt in SP:s värden enl R&R nr 10 2004Detta visar med all önskvärd tydlighet att "oberoende" tester som ett företag väljer att göra i avskildhet inte är något som helst att lita på eller vinner någon tilltroBeror ju på vilka förhållanden man testat under, Kinnans testpartner kanske har haft lite väl bra testförutsättningar. Men jag litar också mer på R&R och SP, inget snack.Vad gäller 7gr siffran COP4 så kan de ha kört på 50% vilket R&R också visade. 50% och 2gr gav COP3 100% gav COP 2,8 så där ligger du för högt med punkten.-7 ska vara 2,3 där ligger du också för högt.-15 ska vara 1,9 så där kan du sänka punkten till under två.Hmm, trögtänkta jag. Du har tagit kW de har tagit COP.Tror inte det, står klart o tydlig kw för y-axeln, mina punkter är satta så exakt det går att utföra, allt enl R&R
Suck,Nu är vi där igen. Förvillande är ett för svagt ord. Är kurvan mätt med fullvarv på kompressorn på alla mätpunkter? Om inte det framgår, är den inte värd pappret den är tryckt på.
Panasonic´s pumpar är väl ok i COP men jag tycker att dom har för dålig effekt när effekten verkligen behövs.
Citat från: Zelda skrivet 17 november 2005, 20:53:48Panasonic´s pumpar är väl ok i COP men jag tycker att dom har för dålig effekt när effekten verkligen behövs.Jasså !!!! Har du nån själv så du vet Eller kanske grannens svågers mammas katts husse hade en o deeeen vaaaa dåååålig !!!!! Den lilla erfarenhet jag har av Panasonic E9DKE är att :Att den värmer min övre plan 160 m2 vid -4 som kallast (har inte varit kallare än) o jag har massor av jätte 2 glas isol fönster o byggt på 70 talet!!!Och för dom 9k som jag betala för den så e ja redan jättenöjd!!!!!! studsEn annan femma om man ska värma huset bara med en pump kanske (jag eldar med ved när de blir kallare).Alltså !!!! Det finns väldigt olika anledning varför man köper en pump!!Att slippa hugga så mycke ved, som jag O som andra sagt redan , Det är skönt att inte gett så mycket för sin pump när kanske kanonpumpar släpps om 1-2 år !!! studs
Vi vet ju faktiskt inte vad Kinnan vill testa. Jag tror att dom vill testa om kunderna går på bluffsiffrorna.Och då är det ju ett test med bra utfall. Så många som gått/och går på på dom här diagrammen!!!Till Runte: Jag var precis som du, jag höll på att bli uppskojad av bluffsiffrorna när jag var i stånd att köpa Panasonic.Men jag genomskådade det, och blev förbannad. Jag tror inte att man blir nöjd över att "den sparar ju bra med pengar i alla fall"Det är själva grejen, att dom vilseleder med friserade värden. Såna skojare är inte värda ens pengar. Och dessutom blir man avogt inställd till märket, varför skall någon behöva bluffa om produkten är bra?Ps. Toshiban tuffar på, varmt och gott för en billig peng, just nu -5 ute, blir nog neråt -10 inatt, känns tryggt om det så blir -20, eller hur Sanyoägare! Den har knappt fått jobba något än! / hej