0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Förmodligen är det inget fel på din maskin, det är sällan det är det. Betydligt oftare är det i installationen som felet ligger. Just ditt fabrikat brukar göra fina grejer, de gånger jag haft problem med deras produkter så har det oftast varit mitt eget fel för att jag gjort fel som jag då fått rätta till
0,5l /sek som max i systemet och absolut 0 chans att du har det, förmodligen har du ett lägre flöde där än ATEC vill ha och däri ligger problemet. Allt handlar om flöden, får man inte till dem som man ska så blir det inget bra. Skaffa en flödesdokumenterande ventiltyp optiflow eller liknande då ser du vilket flöde du har sen kan du räkna ut effekt,, det fixar vi ihop om du inte kan.Sena kan du skaffa loggning ändå men en optiflow är inte fel.
..Under dessa temperaturer klarar pumpen inte att lyfta deltat till de 6-8 grader som jag har lärt mig att man ska ha trots att den varvtalsstyrda cirken går på min-flöde.Vad jag kan förstå kan det bara bero på två saker: antingen är det fel på pumpen eller också är flödet över pumpen för stort!..Så min teori är att Wilon är för stor och därmed flödet över Atecen => dålig verkningsgrad => ingen besparing.