0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
men shit så där kan man inte göra. Du öppnade skåpet dom kom dit och kollade och tog med sig filten. Och sen bara tokvägrar? Alltså vänta nu här. Har installatören/säljaren ett eget pengamässigt garantiåtagande gentemot dig? Det måste väl vara så att dom löser ditt problem men att i bakgrunden ligger tillverkaren som faktiskt garant och därmed dom som ersätter installatören för kostnaderna? Jag har själv ägt butiker och då ersatte vi kundens vara vid problem (dyra prylar mellan 4000-30000) och sedan skickade vi grejerna till tillverkaren som ersatte oss. Ibland var det så att grejerna fick skickas till tillverkaren först. Det berodde lite på vilket problemet var. Om tillverkaren eller generalagenten ANSER att det är ett garantiärende, vilket dom ju har sagt, så ska det väl inte spela någon roll vad säljaren/installatören tycker. För om inte generalagenten kan hantera detta och sina installtörer säljare då är det efter ett tag helt kört. Vem vill då köpa produkter som kommer därifrån?
utifrån det du säger så är det ju helt tokigt. Vi pratar inte längre alternativ B. Här är det alltså så att om din installatör skulle godta garantiärendet så är det ventilationsutveckling som står för kalaset. Det är alltså högst möjligt för dom att påverka utgången i detta om jag förstår det rätt. Givet att dom själva har givit dig rådet anser jag att det även vore högst möjligt för dom att hantera ärendet garantimässigt i fall det var alterantiv B som gällde. I ren godwill givet att det är deras råd som importör som du har följt. Gissar att dessa två företag som är inblandade föredrar att svara på frågorna i samband med att SVT PLUS önskar boka tid för en intervju inför kommande program på teve