0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Men balanserat eller inte, min övertygelse är att vid montage av 2 pumpar så finns det inget lämpligare fabrikat än 2 toshiber, och detta på grund av deras i mångt och mycket överlägsna låga dellast egenskaperToshiban har en mini förbrukning på 90w innan den går ner på on/offDet är ju bara läsa i specarna och ta sig en funderare på vilken av pumparna som är lämpligast ur precis denna synvinkel, sen får folk argumentera eller slänga minor bäst dom vill, fakta är fakta.=)
Hitachi SX Premium 25Värmekapacitet (kontrollområde) kW: 0,6-4,8Effektivitet EER/COP W/W: 6,0/6,13Effektförbrukning Uppvärmning 65-1070w
jäkla vad is på Hitachin! Japp, det är en välgärning och tipsa vederbörande!Dogge, ang garagebelysning: "30st 30w=900w lysrör" driver du solarium?! eller cancerforskning? Lackeringsverkstad?
doggydoggen din uppfattning o hitachin fick du det genom att tittat på grannens (enorm hårvarumässigt)?Ingen aning hur Hitachin är själv, har bara sett den på Ahlsell som demo. Utalar mig inte förrän jag satt upp en själv. Men att den har låg mineffekt enligt produktblad och hög COP vid +7.Hur den är det är riktigt kallt är frågan COP och effekt. Att du tycker att Toshiba har överlägsna låga dellast förvånar mig. Det är två Sanyo modeller som jag tycker om Sanyo 91EH och Sanyo Clover 124.
Hitachi SX Premium 25 ger inte 4,8kW max utan 5,8kW(600-5800W) Panasonic HE12LKE min-maxeffekt 600-7700W ligger inte väl inte långt från Toshiban eller?Håller med dig att det är väldigt bra om pumparna kan gå lågt i effekt om man har två stycken i ett normalstort hus. Jag har det själv, 2st 6kW pumpar. De ger 3,2 kw/st (6,4kW) vid -15 så de går oftast på dellast.Du skriver det som att Toshiba är helt överlägsena på att ha låg mineffekt.
Uppdatera gärna oss här om hur grannens pump funkar framöver. Orsaken till isbildningen vore kul att få reda på.