0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Fan, så där kan du ju inte hålla oss på sträckbänken! Tala nu om vad han skrev!
jag har gått igenom dokumentet vilket är identisk med dokumentationen som finns tillgänglig på den Japanska servern där vi hämtar all teknisk dokumentation.Vad gäller just Nocria kan jag inte svara för om Fujitsu valt att förändra något i mjukvaran eftersom denna förändring i så fall inte finns dokumenterad och tillgänglig för oss.Det enda jag väljer spekulera i är om ’fenomenet’ som upplevs kan vara relaterad till en eventuell skillnad i uppmätt temperatur mellan maskinens givare och lösa termometer.
Exakt samma temp som vectrex nu på morgonen, -10,7°C. Med samma resultat.Enligt beskrivningen som tråden började med borde nu Nocrian avfrosta utan att förångaren är helt påfrusen. Jag kan inte för mitt liv få denna beskrivning att fungera mot verkligheten.Å andra sidan får jag vara glad för att det nu är som det är, jag lovade ju slänga ut burken i en tidigare tråd om den agerade äggklocka vid -10°C. Men som Rickard skriver, det skulle vara extremt roligt att få veta. Inga mailsvar från Fujitsu alls hittills = 0. Än har jag inte gett upp...
-10? Är det inte -15 där äggklockan sätter in? Så är det ju när man kollar på VTT:s tester i Finland av Nocrian. Nocrian är ju effektstark men tyvärr också en riktig energislukare. COP är inte uppseendeväckande högt.MVH/Gano
@tbatba: Aha, den tråden hade jag inte läst. Tack! Tja, det första som slår en när man ser en Nocria naken, är att den är tämligen hålfri. Trågvärmaren på min ligger därför dikt mot tråget hela vägen i alla nersänkningar samt under hela förångaren för att avslutningsvis vara nerdragen i dräneringshålet.
Har du en hård eller en mjuk trågvärmare? Enligt många trådar här verkar det vara en mjuk kabel, men min verkar vara styv och helt i metall? Jag har dock inte öppnat den än, så säker är jag inte.
Mjuk värmekabel. Sett att vissa har uppgett en i metall. Ligger den dikt an mot tråget, samt under förångaren hela vägen? "Arctic" är förberedda i Polen i varierande stil. Tråden tbatba hänvisade till var intressant. Skulle det nu vara så att det beror på en ofullständigt avfrostad maskin, även när det gäller Nocrian, skulle det vara kul med en rapport från någon av de som uppgett att den avfrostar var 35:e minut när det är varmare än -10°C! Är er maskin helt avfrostad? Höger sida där sensorn sitter ser man inte, men kvarvarande is borde åtminstone synas i nederkant av förångaren mot höger.
Jag vet inte hur den ligger då jag som sagt inte öppnat upp än, den verkar avfrosta helt utan någon kvarvarande is så jag är nöjd.