0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Ja vet att du gillar Thermia kunde ju inte nämna Nibe det är väl värre än Jula vp
OK jag menar så här, folk vill bara ha billigt och struntar i om det faktiskt fungerar så bra, vilket ju är barockt ingen köper en BMW och när den toppar 70 på motorvägen så bryr man sig inte. Men i värme världen så är det tyvärr så. Fryser man bara inte och det kostar så lite som möjligt så är det kanon, detta är verkligheten.Undrar varför det blir svårare för konsumenter att hitta kompetenta installatörer Såna som hittar fel på maskiner och inte bara försöker ta in den deg som man "förlorade" vid den billiga installationen.Smurf varför förknippar du mig med Thermia i varje tråd? Jag har inga aktier där, det är bara ett fabrikat vars maskiner jag köper i villa installationer. I fastighetsvärlden räcker dem ofta inte till riktigt.
Nu faller du föga för SAAB- Volvo, Atari-Amiga, Kryssbox-Pstation.Vem säger att Thermia är sämre än NIBE?Jag skulle inte heller gå på en Jula VP men hur dålig kan den vara?Jag vill ha varmt i mitt hus och då kan jag inte riskera noname pumpar pga att det blir för osäkert, men hur dålig kan den va?
Oraklet är inte förtjust i Nibe det har framkommit i våra tidigare diskussioner. Tror det finns dåliga noname vp att köpa men det bör ändras när en tillverkare håller på nått år vill dom ha ett eget namn och brukar bli lite mera mån om kvalitet titta på fyrhjulingarna som var rena skräpet tidigare i dag finns det hyffsade men dom kostar mera än när det var noname.
Ja jag har fått svaren jag ville ha. Folk skiter fullständigt i allt bara det är billigt. Gärna Jula maskiner bara dem inte kostar ngt. Detta genomsyrar hela forumet, så ja jag fick mina svar.
Ganska stor faktiskt, särskilt i VVX och reglering av köldmedium. Men en ZH är en ZH det har du rätt i