0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Kanske är jag som förklara som en korkad Min maskin vill ha 35 grader den gör 37 när integralet räknat upp till 0 och sedan sjunker integralet till -70 och då har jag 33 i VBF. Jag pendlar alltså 2 grader runt bör. Men min maskin är enkel att ställa in eftersom den är liten c.a 50% av effektbehovet. Har man mer som man läser att de flesta har så blir det svårare. Kanske att man får ha integral -20 och köra många starter istället. Annars så gör man varmare än man måste vid varje start under de 70K timmar som kompressorn ska gå.
Klart vi har rätt Tror knäpptank är bättre för att då laddar man hela volymen varje gång vp går det gör man normalt inte med en arbetstank. Om man har radsystem som klarar flödet alltså annars får man ta till nödlösningar
Hur tycker ni att man ska gör då om vi har ett 80-60 system som vill ha 0,1l per sek i ett hus med dryga 8kw i toppeffekt vid DUT. Hur gör vi för att få till en bra VP anläggning här??
Hmmm hur kan du såga mig då?? 80 grader fram vid dut och 60 i retur. Detta är det högtempigaste systemet oftast med små fjuttiga raddar och knappt att det rinner i de små rörenHär mår VP inget vidare om man inte trixar med div nödlösningar. Hur ska vi göra?