0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Min har varit lite lustig med tider.Troligen för att alla raddar inte är bytta än och för lite vatten att jobba med när några termostater stänger.Jag har haft runt 11 timmar vid 0 ºC och nu vid -7 ºC var det ca 12 timmar med snyggare kurvor Igår blev det strömavbrott och loggen tror att vp'n gick konstant till den bootades om så -11 vet jag inte än en det såg ut som strax över 12 timmarDUT är väl -18 här (Nacka) eller hur David.
Som en följd av att min pump inte själv orkar hålla uppe innertemperaturen så har vi nu riktigt svalt inne. Jag märkte redan i morse att det lutade åt att bli olustigt kallt, men eftersom jag visste att jag skulle komma hem mycket tidigare än min övriga familj lät jag det vara för att se vad som skedde (loggern är skitkul även när man fryser Thumbsup).När jag kom hem var tempen nere på 16º och har som lägst varit 15,5º. Nu har jag låtit elpatronen hjälpa till och sedan kl 13 00 tar min anläggning nästan 7Kw/h. Det är inget önskvärt scenario.Nu funderar jag på några saker, går det skrämma upp kompressorn lite i pumpen, typ öka på RPM sisådär 10%, det borde göra susen?Eftersom jag nu vet exakt hur varmt (?) jag har det inne, hur kallt det är ute och hur mycket effekt som krävs för att höja temperaturen inne ett visst antal grader under en viss tid, kan jag då räkna fram något som jag kan ha nytta av längre fram då det är ett rimligt antagande att jag bör förbättra mitt värmesystem, alternativt husets isolerskal?