0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu blir det ytterst penibelt, egentligen skulle jag ALDRIG erkänna detta och istället fortsätta hävda att något märkligt har hänt, men nu när jag var nere för att justera pumpen igen så upptäckte jag den troliga orsaken:Jag hade slarvat vid påluckningen efter sista justeringen så täckluckan hade ramlat av och låg på golvet. Det måste varit kringtempen i maskinen som blivit kallare Sorry för detta :-[
ok svaret på det var att om man ändrar sitt script och glömmer att ta med 4.2 i effektberäkningen så tenderar COP att bli mindre än 1 Så går vi vidare...
Men jag har lite svårt att ta till mig detta med KB-deltat, är inte coop en produkt av tempdiffen jag har genom kompressorn?Skall jag vara rädd om mitt brine och hushålla med markens bundna energi så att jag klarar mig till våren, är det så du menar? För säg att jag inte skulle cirkulera mitt kb-medie, utan istället pumpa in nytt fräsch och ljummet brine i kompressorn hela tiden, då vore det väl ändå fördelaktigt att ta ur så mycket värme som möjligt innan det lämnar VP:n?Har jag fattat det riktigt så?