0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Javisst Rickard så ligger det en hel del i vad Thomas säger här naturligtvis, och jag är uppriktigt väldigt glad för att Thomas fick en så snabb och bra upprättelse här och dessutom utan några som helst dispyter i ärendet som det verkade, detta tyder ivf på att det är ett riktigt seriöst och bra företag som var ansvariga för de här pumpinstallationerna hos Thomas. Sen att de har skickat ut en nybörjare eller lärling i det fallet utan kunnig handledare är givetvis en helt annan historia, och det var egentligen den delen av det hela som jag kommenterade i mina tidigare inlägg.Sen får vi väl innerligt bara hoppas också att inte den här pumputedelen som byttes ut hos Thomas hamnar utan någon större åtgärd hos någon annan helt ovetande kund framöver förstås. Mvh Raffen.
Jag ryser när jag tänker på sannolikheten för det du skriver i senare delen av ditt inlägg.
Jag har inget intresse av att skapa en dålig relation med vare sig firman eller installatören så om det är en rimlig åtgärd att suga tillbaks köldmediumet (R410A) i utedelen (hur gör man ens det?) och därefter vacuumsuga för att sedan släppa ut samma köldmedium i systemet igen så kan jag gå med på det. Frågan är bara om det är en åtgärd som hjälper? Det är det jag behöver veta. Gör det någon som helst skillnad att göra det i efterhand och återanvända köldmediumet? Pumpen har bara varit i bruk i tre dagar så det kanske är det en rimlig åtgärd?Mvh... /Thomas
Nu är det varmt och gott i huset igen... denna gång med en ny utedel och nypumpat system (klumpen i maggropen är dessutom borta). Frugan som vanligtvis är väldigt frusen har t.o.m. klagat på att det är för varmt. Det verkar vara en himla massa kräm i Nocriapumparna. ThumbsupNu gör jag som kungen, vänder blad, och går vidare. Skål på er... /Thomas