0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Buffertstyr Lars54. Buffertstyr. Kan man inte köpa 22kohm ntc på elfa?
Tanken är att ha den inkopplad, problemet uppkomer vid varmvatten produktion, då trycks hetvatten över till Acc tanken via expansionskärlsledningen. Jag såg detta som ett problem vilket det kanske inte är mer än att jag har onödigt hög temperatur i tanken och att förmodligen så kommer varmvatten körningen helt eliminera värmproduktionen genom denna stora buffert.Är det någonsom har arbetstank och kan förmedla erfarenheter?
mjaea nu undrar jag om du nattmössepratar DKT Är shuntarna kopplade på framlending eller direkt på tanken? Om huset är stängt (termostar osv) och int cp står o snurrar dödar han ju sin skiktning. Finns ingen anledning att kyla ner vatten i VP i onödan eller att snurra runt vatten i tanken som inte går mot en värmeavgivande yta i onödan. Men jag är också grön och måste studera ritningen lite mer tror jag.
Endera kan inte du eller jag läsa ritning shuntarna är enligt ritningen kopplade mot framledningen som är parallelkopplad med en tank. Lars54 installatör hade nog en god tanke med detta så vi får passa oss så vi inte ger råd som kan försämra. Edit har läst och hittar inget problem annat än interna CP
Delar ni den uppfattningen?Ps, allt skrivet med ett gammalt tangebord