0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Anders. gamla volvo t.o.m. 850 var väl typiska slitvargar som sällan ansågs ustlitna innan 35-40 000 mil. Vid långmil var nog inte 50 000 mil jätteunikt. Sen drar de väl dubbelt så mycket bränsle och har hög skatt så milen kanske inte blir så billiga ändå.
Vårt företag har flertalet Focus E85, runt 40st, från förra året köps inga alls, endast diesel, tycker ändå det måste vara mer miljöriktigt att förbruka 0.5liter drivmedel än 1.5liter drivmedel.Och kör man 50 000mil i en Volvo 740 utan större rep, så är det väldigt billiga mil..!
synd om man har otur bara och får ett motorhaveri eller växellådsras eftersom det kan kosta 50000-100000:- och det finns varken garantier eller försäkringar som täcker det.De flesta av oss är inte villiga att ta den risken.
Vårt företag har flertalet Focus E85, runt 40st, från förra året köps inga alls, endast diesel, tycker ändå det måste vara mer miljöriktigt att förbruka 0.5liter drivmedel än 1.5liter drivmedel.
Borde vara lite svårt att ha ett iso 14000 certifierat föreag och gå över från E85 till Diesel. Då tror jag man hamnar i papperskorgen.
Citat från: Apan skrivet 23 juni 2011, 11:41:19Vårt företag har flertalet Focus E85, runt 40st, från förra året köps inga alls, endast diesel, tycker ändå det måste vara mer miljöriktigt att förbruka 0.5liter drivmedel än 1.5liter drivmedel.Och kör man 50 000mil i en Volvo 740 utan större rep, så är det väldigt billiga mil..!Riktigt billigt blir det om man köper en 2-3 år gammal merca eller Volvo som gått kanske 10000mil och sedan kör denna till kanske 30-40000 mil. Bilen känns ju oftast bättre en en ny bil i många aspekter.