0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Egentligen är det hela ganska märkligt, jag begriper nog inte ens 10% av vad som skrivs i denna tråden, men är ändå djupt fascinerad och framförallt imponerad.Jag kan således inte bidra med någonting i denna tråd annat än vad min (Ölgillande) fantasi målade upp i bakhuvudet. Tänk denna maskin monterad på bakstycket/under en så´n där najs ölkyl med glasad dörr i gillestugan. Den goa värmen får blåsas ut på golvet, och restprodukten får kyla beiran. En bra dag så öppnas dörren måååånga gånger
Egentligen är det hela ganska märkligt, jag begriper nog inte ens 10% av vad som skrivs i denna tråden, men är ändå djupt fascinerad och framförallt imponerad.
hur får du kondenserings och förångningstemp utan tryckgivare? fungerar en luftmaskin så annorlunda från en vatten/vatten?
om du mäter kondenseringstemp med anliggningsgivare får du hetgastemp Jag får fram dessa temperaturer med hjälp av att mäta trycket som sedan konverteras till temperatur utifrån tabeller för dew och bubble för R407C. Köldmedia utan glide behöver bara en tabell.
där måste du väl ändå ha fel eller?