0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Sveriges befolkning består inte av en samling korkade idioter som slänger ut över 100 000kr för att någon reklammakare lyckats "bluffa" oss.
Men visst kan jag hålla med om att jag kanske överreagerar lite (Sverkermodellen ) , det var egentligen Thermia Support:s sätt att börja försvara marknadsföringen som gjorde att jag gick i taket, jag förstår dock att Thermia inte skall behöva bära hundhuvudet för vad en anställd? skriver.
Om en representant, från ett i allra högsta grad jävigt läger, gör sig gällande, är det ngn som tror att man kan få denne på fall!?
Enligt uppgift ska de nya cirkulationspumparna dra ca 80% mindre ström än traditionella cirkulationspumpar. Och söker man lite på nätet så kommer man fram till att det troligtvis är Wilo Stratos som sitter i värmepumpen, då dessa verkar vara de enda som klarar detta. Verkningsgraden får du räkna ut själv ifrån produktbladen på Wilos hemsida.Länk till Wilo: http://www.wilo.se/w3a/Länk till Thermias produktblad: http://www.thermia.se/docroot/svenska/sidorvp/th%20diplomat%20opt%20tryck_id490.pdf
Sammanfattning:...
Vilken enkel beskrivning/namn på denna förbättring är bättre än 'varvtalsstyrd'?M V H Erland
Citat från: Trogen skrivet 10 januari 2006, 19:20:53Jag kommer ialla fall lita på Thermia:s nya Värmepump, och inte tänker jag lyssna på nån med någon form utav garage utbildning om Värmepumpar via Internet.Nej... Go Thermia stand up to your self När jag först såg Sanyos nya CO2-värmepump blev jag glad, det var något vi alla hade efterfrågat, men när jag såg deras marknadsföring blev jag faktiskt riktigt besviken, att föra fram den som en ersättare för en bergvärmepump är ju faktiskt direkt felaktigt, ialla fall för stora delar av landet och det villabestånd som finns i Sverige.Deras CO2-värmepump passar bra i Skåne (typ) till hus som inte har mer än 4-5 kW som maximalt energibehov, inte mer, och inte mindre.I alla fall inte till det pris de tar för den.m.v.h./Rickard
Jag kommer ialla fall lita på Thermia:s nya Värmepump, och inte tänker jag lyssna på nån med någon form utav garage utbildning om Värmepumpar via Internet.Nej... Go Thermia stand up to your self
Det finns ju vissa märken som inte inkluderar cirkulationspumpar i "värmepumpen", har man mestadels haft kontakt med sådana så är det väl fullt förståeligt att bli upprörd av reklamen, då man ofelbart måste associera till att kompressorn är varvtalsstyrd.
Är man mer insatt i funktioner och komponenter är det klart att man vill bli serverad så mycket information som möjligt, och drar man slutsatser felaktigt på grund av bristfällig information, så är det klart att man känner sig lurad.
Hur man uppfattar reklamen beror väl därför till stor del på vem man är och vilka erfarenheter man har.
Citat från: Rickard skrivet 10 januari 2006, 22:34:55Citat från: Trogen skrivet 10 januari 2006, 19:20:53Jag kommer ialla fall lita på Thermia:s nya Värmepump, och inte tänker jag lyssna på nån med någon form utav garage utbildning om Värmepumpar via Internet.Nej... Go Thermia stand up to your self När jag först såg Sanyos nya CO2-värmepump blev jag glad, det var något vi alla hade efterfrågat, men när jag såg deras marknadsföring blev jag faktiskt riktigt besviken, att föra fram den som en ersättare för en bergvärmepump är ju faktiskt direkt felaktigt, ialla fall för stora delar av landet och det villabestånd som finns i Sverige.Deras CO2-värmepump passar bra i Skåne (typ) till hus som inte har mer än 4-5 kW som maximalt energibehov, inte mer, och inte mindre.I alla fall inte till det pris de tar för den.m.v.h./RickardDeras CO2 pump passar utmärkt i Stockholmområdet oxå. Normalvillan här kan spara cirka 6.000-8.000 kr/år. Vilket innebär att priset borde ligga på kanske 30-35.000kr monterat och klart. Inte 55.000kr som man (förgäves) försöker ta ut idag. Vänta till försommar-rean!