0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hej ....köper ni bil för att krocka eller...LOL
Citat från: Dr Chun-Lan skrivet 06 juni 2011, 19:17:47hej ....köper ni bil för att krocka eller...LOL Jag vill överleva vid en olycka... Hur du tänker är en fullständig gåta...Dina profilcitat är antingen ofrivilligt skojiga eller helt fantastiskt genomtänkt självironiska...Även mot dumheten kämpade Gudarna förgäves....Det är meningslöst att argumentera med idioter eftersom dom drar ner en till deras nivå och slår en med erfarenhet.....
Hej..så ni menar att ni kör bil för det e säkert ....å kör sakta för att överleva en krock...
finns inte ett enda sätt att minimera riskerna till noll....som ni resonerar så är det enda rätta att parkera bilen så den ej rör sig frammåt...det är säkrast
Faktiskt inte Rickard, förvisso kör jag "för fort" dagligen, men endast runt 10 knyck fortare Jag kan inte minnas när jag hade 160 senast på allmän väg, det måste varit i min outvecklade ungdom. Körkortet är mig allt för kärt för att våga stå på så, även om jag som du kan tycka att omständigheterna skulle medge det.
Citat från: Uber skrivet 06 juni 2011, 10:54:03Det jag inte förstår är att ni inte har kommit in på de nötterna som ska ligga i lägre hastighet än vad som är satt. Kanske för att de flesta faktiskt tycker att det är helt i sin ordning att alla, även nötterna, får fara runt fritt på vårt gemensamt finansierade vägnät Läskig inställning du har uber...
Det jag inte förstår är att ni inte har kommit in på de nötterna som ska ligga i lägre hastighet än vad som är satt.
Lägre hastigheter ger betydligt lägre utsläpp. Sambandet är extremt tydligt i farter över 50 km/h. Att öka tillåten hastighet på 110 vägar leder till ännu högre utsläppsmängder trots att de idag är aldeles för höga. Det är inte bara krockrisker som ligger bakom hastighetsreglerna.