0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
haha som ni resonerar så kunde alla köra om kring med mopedbilar... en sån som min granne har ostrypt gör den väl 60 max å drar 0.2 dl mil....tror bestämt att mina bilar går billigare i en jämn fart tex 110 än å ligga å jucka upp å ner i 70-90 på en stor väg ..har man väl fått upp fart så e det ingen större match å hålla den uppe,det drar inte så mycket bränsle det som kostar är fartökningar och inbromsningar och omkörningar....nää visst jag kommer att betala räkningen å se glad ut vidhåller ochså att polisen behövs,men lägg om kurs jaga ratt fyllisar,folk som tokkör inne i samhällen å utanför skolor å dagisdär det behövs och gör nyttaska ni ha trafik övervakning ute i obyggden så smäll upp kameror...billigt å bra å funkar året om...å till det med hastighets gränser ...dom e satta för sämsta väglaget dvs med säkerhet det ska gå köra i 90 på en 90 väg även om det är dåligt väglag å även om man är en kass driver..så ska man kunna hålla 90 utan att dräpa sig rimm å reson ...njaa då det mig veterligen är 70 på alla grusvägar här hemma ...det verkar inte logiskt å ha 70 på en kostig som e 3,5m bred mötande bilar få hålla i diket på vissa ställen....å 90 på en stoor europa väg med 15 meters vägbredd nää lägg energin på sånt som behövs inbrott rån å misshandel å nån gång per år så gör ni riktiga trafik kontroller där det behövs
Det finns en miljöaspekt också, över 80km/h ökar förbrukningen kvadratiskt med hastigheten.
Just det fall som jag nu diskuterar är dessutom rena parodin på lag och ordning...
finns inte rim å reson i att ha 80 på en fin väg, med viltstängsel röjda vägkanter och typ 1bil / 10km ...samtidigt har vi samma fartbegränsning på en slingrig grusväg, smal som bara den och det är en bedrift om man klarar att hålla 80 där utan att hamna i diket.....rimligheten i detta
Det jag inte förstår är att ni inte har kommit in på de nötterna som ska ligga i lägre hastighet än vad som är satt.
Med snabbebilen så kan man lätt ligga i 160 utan att vara en direkt fara. Dvs vägen är riktigt bra!
Vi får hoppas att Uber håller sig borta från vägarna om några år. När andra blir äldre, får lite sämre syn, hörsel och reaktionsförmåga så är det föredömligt att dessa personer anpassar sin fart efter sina egna förutsättningar. Det måste vara livskvalitet att kunna fortsätta köra bil även som 65+, och gör man då detta med ansvar så blir vägarna säkrare för oss andra också. Men det är klart vore alla som 20-25-åringar i trafiken skulle vi ju faktiskt komma fram liite fortare, i alla fall de av oss som kommer fram...
Exemplet med den stulna bilen hör inte hemma i denna tråd, även om nu media ev försöker ge polisen skulden genom att de ev skulle ha "hetsat" de stackars fyra invandrarkillarna...Shit happens:http://na.se/image_processor/1.1231486.1307345786!/image/3126169267.jpg_gen/derivatives/full/3126169267.jpg(ni får kopiera ned länken och sen klistra in - sidan fixar inte att länka själv)
hej vilket svammel ...att 4 st i stulen sportbil krachar då dom tror polisen är dom på spåren ...ska motivera en fart gräns på 70 km tim på den sträckan....jooo tjena finns det nån här som e så dum att dom tror att om det ha vare 50 alt 70 skulle dom inte ha kört fortare
jag tycker att vi ska komma överens om att farten dödar...först ...
sen så ska vi sätta in fart spärrar på alla bilar ...max fart blir 70 km t rakt av,bilarna behöver inte gå fortare om vi har det som maxfart..sen så hastighets begränsat vi alla större vägar e18 e20 e4 till 70...dom små vägarna blir det 50 på å i alla tätorter 30...fortsätter ändå folk att dö i trafiken så totalförbjud alla bilar ..så har vi bara kvar cycklar å fotgängare visst det kommer nog ändå att bli svårt att hålla noll visonen men vi har då gjort vårt bästa...
samma sak med båtar max fart 5 knop helikopter spaning på båtar samt flera miljoner till sjöpolisen...så blir det ungefär som med snöskotrar...bdw ett riktigt fint tipps om ni kör snöskoter i fjällen å det kommer en helikopter e att ha med sig en stor sopsäck vifta med den då helokoptern kommer...så slipper ni den...helikoptern suger ju luft med rotorn å dom gillar inte å få sopsäckar i rotorn...LOL är visst riktigt poppis i norge...