0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Gjorde en snabbkoll ser lika ut som hos mig fast min går in med 6 kw och din med 5 kw hade inte du 6 kw installerad eleffekt bifogar en bild så ser du själv.
Citat från: smurfen72 skrivet 07 juni 2011, 16:43:19Gjorde en snabbkoll ser lika ut som hos mig fast min går in med 6 kw och din med 5 kw hade inte du 6 kw installerad eleffekt bifogar en bild så ser du själv.Inte för att jag förstod något utav tabellerna, men jo, i menyerna är det ställt på 6kw.Eller finns det någon mer meny som kan spöka, eller är det fel på patronen?
Kan vara effektvakten som stryper effekten hade du andra maskiner igång när du körde legionella höjning tvättmaskin diskmaskin tror det ska synas i loggen ska kolla sen
Citat från: smurfen72 skrivet 07 juni 2011, 22:28:28Kan vara effektvakten som stryper effekten hade du andra maskiner igång när du körde legionella höjning tvättmaskin diskmaskin tror det ska synas i loggen ska kolla sen Låg i soffan och funderade på detta oxå men näe; datorn är väl det som står och drar ström. en glödlampa, 4 lysrör, kanske att kyl och frys kördes, annars var allt avstängt.
Läste nånstans att du har golvvärme. Hur är den inkopplad?Tycker också att det verkar konstigt med din stora tempdiff vid värmeladdning. Men gångtiderna är också så pass korta att vattnet kanske inte hinner cirkulera ett varv. Därav den låga returtempen. Är du säker på att det inte finns nån centralt placerad strypventil?
Ja jag tycks inte gå ner under 22grader trots aktiv innegivare ställd på 21.15grader ute, kvavt.
8-10 kvadrat golvvärme, någon trög slang mellan två golvspånskivor, kopplad med en push mot radiatorkretsen, och nu tvingas jag ju erkänna att pushen inte är igång då det pågått klinkersarbete i badrummet så egentligen kommer det ju stjälas mer värme sen då eventuellt men som du säger får jag gå in för detta mer till hösten.-fast, jag har inte stängt av flödet, bara gjort motorn strömlös...
centralt placerad strypventil, var skulle den sitta och seut?Under huset har jag bara sett raka rör till varje radiator, vid pannan finns det ju en och annan pryl jag inte vet vad det är.