0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Fick även svar ifrån Nibe:Meny 4.9.1 är inte tänkt att användas för att blockera varmvattenladdningen. Den är till för att fördela kapaciteten när det finns både varmvatten- och värmebehov. Schemaläggning eller semesterinställning är lämpligare. Dock ska det ju inte behöva bli såhär. Har skickat detta och ditt mail betr. loggningen vidare till våra programmerare för kontroll och åtgärd. Ingen ny mjukvara släppt sedan 1410.
Upptäckte en miss från mig.Trodde jag hade ställt den på 10, -2Men hade ställt den på 10,+2Ändrade nu till 10,-2 för att pröva standardinställningen för området.**puh, nu är det 24grader inne**-------------------------Angående felmeddelandet igår, kontra loggen, ser du någon koppling?
Håller med NIBE om att meny 4.9.1 är till för att prioritera vilken tid VP får spendera för att göra VV resp värme när behov för bägge föreligger. Tycker inte att det är ditt problem eftersom den står på 20 minuter vilket också är fabriksinställning. Din inställning säger att VP får spendera 20 min med att göra VV så länge värmebehov finns, sedan görs det värme i 20 min. Finns det fortfarande behov av VV efter avslutad värmeladdning går VP tillbaka och gör VV igen.
Såg på dina bilder att värmebärarpump ekonomi stog högre än värmebärarpump värme, ekonomi läget är när inte kompressorn går och bör stå lika eller ev lägre än värme läget. Såg även att gradmin för start av kompressor stog på -60 det är fabrikinställningen och brukar gå att öka till mellan ca -100 till -150 gradmin fabriksinställningen kan ge mycket start stop av vp .
Nu med 10 -2 så är det 21 kalla grader igen, hehe.
Jag körde en legionellaomgång nu, siffrorna mot radiatorerna steg mest och väntade på att allt skulle stanna vid vissa grader men den tuffade på.Sen efter lång tid så stanna pumpen, utan felmeddelande, sen blev det ikon för elpatron antar jag men det lät inget och den är ju avaktiverad oxå så konstigatt den ens visar symbol.
21:47 var efter en stunds körning... de sista bilderna är tagna när den nästan hade gettupp och sen kom allt felmeddelandet igen likt gången innan.
Såg på dina bilder att värmebärarpump ekonomi stog högre än värmebärarpump värme, ekonomi läget är när inte kompressorn går och bör stå lika eller ev lägre än värme läget. Såg även att gradmin för start av kompressor stog på -60 det är fabrikinställningen och brukar gå att öka till mellan ca -100 till -150 gradmin fabriksinställningen kan ge mycket start stop av vp