0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Diff på 20 var ju när pumpen höll på som längst, vet inte om man ska bry sig om de siffrorna. För läser jag loggen så är ju medel diffen 2,4grader.
Beräknad framledning 20,9 ºC .. Fast vad betyder det
Angående gradminuter* Hur räknas dom för det är inte som en vanlig klockminut väl, för isf gick tiden väldigt fort.* Eller gradminuternas hastighet, beror de på vad det är för temperatur ute å så? Det känns logiskt...* Vad är skillnaden om det är minustecken framför värdet? Ändrade från -130 till -110 i hopp om jämnare värme på kvällen.
Förövrigt. Tänk att det alltid ska dyka upp någon på alla forum som retar sig på att enstaka personer är aktiva på forum.Jag har varit här längre, skrivit fler inlägg - som lästs av fler besökare än genomsnittet, även i Nibe delen, och det är meningen att det ska vara ett levande forum där diskussionerna anpassas till den enskildes unika anläggning/problem.Aktivt levande forum, är mer attraktivt för nya samt gamla besökare, och då även för inventerare som betalar för reklam.Det är inget tvång att varken läsa eller kommentera denna eller mina andra inlägg.Uppskattar dock de som tar sig tid och tålamod att besvara tills jag tillslut förstår. Den hänvisade länken sade mig inte så mycket då jag dels skulle bli tvugnen att sära på fakta som var relaterat till hans anläggning och anpassa det in till min. Förstår man då inte grunden så blir det bara extra komplicerat.