0 medlemmar och 17 gäster tittar på detta ämne.
Vad fan är nyttan med ekonomisk tillväxt?snip (politisk drapa)Kanske kan man införa ett nytt begrepp. Vad sägs om ehh... humanistisk tillväxt?
Om du tror att ekonomisk tillväxt är det samma som att bara köpa häftigare bilar så har du mycket att lära. Du har antagligen blivit lurad av VPK och deras anhängare som brukar före det tramset i debatten, men det är inget du behöver bry dig om då jag skulle tro att det är bara vänstern som har den synen.
Citat från: rabalder skrivet 03 juni 2011, 15:55:18Om du tror att ekonomisk tillväxt är det samma som att bara köpa häftigare bilar så har du mycket att lära. Du har antagligen blivit lurad av VPK och deras anhängare som brukar före det tramset i debatten, men det är inget du behöver bry dig om då jag skulle tro att det är bara vänstern som har den synen.Bull...Jag är sk. "ekonomiskt oberoende" och behöver knappast "VPK" för att hjälpa till med min syn på hur samhället borde fungera...
Rickard, så du menar på fullaste allvar att 1/3 måste få det sämre i en demokrati för att saker skall funka?I den värld jag lever i, och den sträcker sig över alla världsdelar utom Afrika så ser jag varje gång hur det har blivit så mycket bättre för dom fattigare samt för medelklassen. Enda riktiga undantaget verkar förutom vissa länder i Afrika även vara Nordkorea. Vad som utmärker dessa länder är diktatur och statlig överstyrning.
Åhååå så bil är basalt. Det va något helt nytt för mig.
Jag börjar se allt mer av denna utveckling även i Sverige, och jag har själv skänkt saker till grannar med knaper ekonomi som p.g.a. otur, dåliga utbildningar, hög arbetslöshet, och allt svagare försäkringssystem inte har råd med ens de mest basala saker till sina barn, typ bilbarnstolar, cyklar, kläder och skor (i den omfattning man kan önska sig).
Citat från: rabalder skrivet 04 juni 2011, 08:35:26Rickard, så du menar på fullaste allvar att 1/3 måste få det sämre i en demokrati för att saker skall funka?I den värld jag lever i, och den sträcker sig över alla världsdelar utom Afrika så ser jag varje gång hur det har blivit så mycket bättre för dom fattigare samt för medelklassen. Enda riktiga undantaget verkar förutom vissa länder i Afrika även vara Nordkorea. Vad som utmärker dessa länder är diktatur och statlig överstyrning.Går det inte rätt bra i Kina nu entredjedel av alla dessa bila som säljs är dyrare än 300000:-