0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Den skickar knappt nån värme på framledningen, men solen värmer mycket på dagen, eftersom huset har många fönster och solen går runt huset.Ändå går kompressorn hela tiden..! Trots ingen VV förbrukning varken på natten eller på dagen när vi jobbar.Nåt måste vara galet, men tyvärr så tror jag ej det..! Då får pumpen gå tillbaka och luft/vatten pump, Toshiba Estia eller vad den hette, men utedelen är ingen vacker skapelse..
Hej ! Efter allt man läst och läser om F750 så är det rent ut sagt bedrövligt . Med det pris som 750 kostar så borde den klara sig HELT utan ELtillskott ner mot -10 till -15 grader . Det skulle i vart fall jag kräva om jag betalt så mycket för en VP ! Men begär av NIBE en riktig genomgång av maskinen . Om de anser att den och systemet i övrigt är i skick så : BORRA . Här där vi bor byggs det mycket nu och det enda som installeras nu är Bergvärme !
Jag tror tyvärr inte en luft/vatten kommer att vara till Apans belåtenhet.... kan sätta en slant på det....är det någon som sätter mot??//Krister
Citat från: Northkingen skrivet 03 april 2011, 18:12:31Jag tror tyvärr inte en luft/vatten kommer att vara till Apans belåtenhet.... kan sätta en slant på det....är det någon som sätter mot??//KristerNänä, chansen att Apan blir nöjd med en luft/vatten är lika stor som att Skellefteå tar sm-guld i år... Är det ingen som kan hjälpa Apan att reda ut om kompressorn ger det den ska så det blir slut på följetongen?Kan man se deltaT vid laddning med kompressor respektive elaptron?Om inte kanske man kan ha shunten fullt öppen och mäta tiden det tar att höja systemtempen x grader?Orkar inte sätta mig in i hur en 750 fungerar...