0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vet att du är väldigt förtjust i snabbkopplingarna zibro och därmed borde kunna ge svar på min fråga.Har aldrig ens sett en sådan i verkligheten men är det inte någon typ av gummipackning som riskerar att torka eller spricka sönder med tiden eller finns det någon garanti på hur länge gummit eller vilket materarial det nu är på eventuell packning ?
En läcka på en dåligt konad koppling Zibrosc1235 är inte utfört av ett proffs. Förstår ärligt talat inte hur man kan misslyckas med en koning, cocacola
Det var mer kvaliten på eventuella packningar på kopplingarna till värmepumpar jag tänkte på och inte kvaliten på grejerna som skickar till rymden för det lär inte vara samma sak, tror dom lägger lite mer pengar på prylarna som ska till rymden jämfört med en anläggning som dom främst är tänkt att sälja som AC i dom varma länderna !Trodde du zibro hade kollat vilken livslängd på kopplingarna man som kund ska räkna med då du framhäver dom ganska ofta.Är dom främst anpassade för kyldrift och då med ganska låga tryck så lär väl livslängden sjunka i värmedrift på packningsmaterialet eller vad som nu ska se till att hålla tätt då trycket är betydligt högre.
Ser ut som maxtrycket är 27,6 bar eller tolkar jag det fel ?Dom flesta värmepumpar går över 30 bar i arbetstryck när dom jobbar på maxHar dålig koll på om vilka modeller som finns med i Folksams med snabbkopplingar, dom har väl inte funnits så länge på markanden så det kanske kommer!Har någon köpt en billig maskin för ca 4000:- så kanske kunden inte tar det via hemförsäkringen Märker att många kunder inte vet att det överhuvudtaget täcks av hemförsäkringen.