0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Förlåt Olam jag har vilse lett dig en aning var nere och skruvade isär skåpet och tittadejag var helt säker på att jag hade 800ohm men eftersom färgerna var blå,grå och brun så betyder det att jag har 680ohm vilket förklarar varför jag har 75,6°CAnvänder man 800ohm så får man en temp på ca 70,5°C vilket inte är fel det heller.Om man inte rör REGO på två timmar växlar den automatiskt tillbaka till kundnivån
Sen behöver du inte byta motståndDu kan köra med 800ohm men du kommer bara att få runt 70-71°C på displayen (824ohm skall vara 70°C enligt tabellen)
Det verkar omkopplat vid något tillfälle för av/på och nöddrifts knapparna verkar ha bytt plats jämfört med det som står på luckan.
Citat från: olam skrivet 30 april 2011, 17:09:47Det verkar omkopplat vid något tillfälle för av/på och nöddrifts knapparna verkar ha bytt plats jämfört med det som står på luckan. Just att knapparna är omväxlade behöver du inte ta någon notis om för det var det även på mitt skåp.Byglingarna på IOB korten talar om var det sitter och troligtvis inget man skall laborera medÄr bygeln längst till höger på plinten med 5 platser så sitter det i skåpet Är bygeln längst till höger på plinten med 3 platser så sitter det i pumpenövriga positioner på bygeln kan vara för tex. bergvärme X11 & X15 som har en lite modifierad REGO 800
Just att det är två PSU beror nog enbart på att man vill säkerställa strömförsörjningen så jag kan inte tänka mig att systemet förväntar sig något.Däremot så saknar du förmodligen inställningar som har med OPB-kortet (tillvalskortet) att göra såsom shunt och troligtvis även tillskott under avancerad meny.Konstigt att inte T3 fanns under uppstart kvitera extra givare.
måste man inte ha tillskottskortet för att "bekräfta" driftvalet? Om det inte finns vet inte värmepumpen vilket driftläge den befinner sig i? Kan det vara så tro?
Lustigt att det finns värden i larm historiken om T3kan det vara när du anslutit T3 allar tagit bort den?Jag har ingenting varken i larm logg eller i larm historikBra att pumpen snurrat på kan alla dina bekymmer kanske härledas till den oskärmade kabeln?eller är det för tidigt att dra sådana slutsatser?