0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Just avsaknaden av T3 kan vara ditt bekymmerSystemet tror att du har låg varmvattentemperatur och försöker kräma på för att stötta.men vad jag förstår så har du inte elpatron styrd av REGO så då kommer kompressorn att gå konstant för att försöka höja varmvatten temperaturen.Som jag skrev i den andra tråden så kan du lura REGO genom att sätta ett motstånd på T3 som har värdet 0,8kohm då tror REGO att du har 76°C varmvatten konstant.kör du på fabriksvärden?kan vara vettigt att köra på så man inte har inställningar från tidigare husingen aning om hur en trasig REGO uppförsigVanligt är att CAN bussen blivit bränd och då pratar den inte med värmepumpen alls
Hur ser din konfiguration ut?Ingen vvb? tillskott?
Har du växelventil som styrs av Regon för att växla mellan husvärme och varmvatten?
Utan växelventil att växla så visar nog inte regon nån radiatorikon...
När den kört ett tag verkar det som om den krashar, displayen blir blank och startar upp igen med Rego800 logon och in i kund menyn.
Jo den skall visa radiator ikonen även utan växel ventilJag har ingen växelventil och ser raditor ikonREGO kan inte känna av växelventilen i så fall skulle vi kunnas haft övervakning på den och det har vi inte.
Det var inte själva frånvaron av ventilen jag tänkte på, utan att om man ställer/byglar att det inte skall produceras varmvatten så kanske inte ikonerna visas...
I styrskåpen sitter styrkortet med CPU i locket, den byttes häromdagen från 3.20.20 till 3.30. De andra korten är IOB och PSU, de verkar vara standard korten.Det finns ett kort till som jag antar är tillvalskortet, det är kopplat med en canbus kabel till IOB kortet och en till CPU kortet.Det står ofta ver eller rev och någon siffra på dylika kort, det finns inte så jag kan inte säga något om detta.