Om termineringen är rätt gjord ser jag inte varför du skall behöva tillvalskortet (OPB kortet)
Sen misstänker jag starkt att du har fått en styrlåda avsedd för elkassett.
Varför misstänker jag detta? jo hade du fått styrlåda för shuntat tillskott hade tillvalskortet (OPB kort) ingått tillsammans med inbyggnadslåda.
Elkassett har samma styrlåda men behöver inget OPB kort eftersom allt sitter i kassetten (som innehåller ett AHB kort, samma som sitter i CC160)
Hej igen Lmf, du förutsätter som jag gjorde att den såldes av en ärlig person...
Jag har ju alltså köpt den av en skurk, komplett med trasig kompressor. All dokumentation säger shuntat tillskott. Tillvalskortet fick jag inte.
Problemet är stop temperaturen den arbetar mot nu är betydligt högre än föreslagen stoptemperatur, vilket verkar som om att den förutsätter att något annat sköter shuntning.
Att cc160 har ett annat, AHB kort, är iofs intressant, så jag behöver ett kort till i alla fall.
Jag har inte bestämt hur den ska konfigurereras, jag hade gärna velat få den att arbeta mot en dubbelmantlad tank med växelventil men då behöver jag få den att arbeta mot aktuell, för vald kurva och utetemp, lämplig stopp temperatur. alltså som min den Greenline D11 (jordvärme) med Rego600 som jag hade i förra huset. Det är därför jag undrar om byglingen på IOB korten i skåpen är annorlunda om driftfallet bestäm så.
Min tanke var att den då är byglad annorlunda