0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej, är lite förvånad att ingen har registrerat att på bilden inifrån tvättstugan på brinesidan i min instalation inte finns några påfyllningsventiler !!Jag har påfyllningsventilerna på utsidan under alltanen. Rören går ut och pinklas 90 grader ner och ligger under lockpanelen helt osynligt och isolerade. . Fråga är det någon som ser några risker med detta? Jag är i alla fall nöjd att slippa denna låda på ytterväggen som rörnasarna sätter upp och som inte är det snyggaste och man slappp spritbomben som blir när man fyller på innomhus. Allt söl med tunna och cirkulation mm vid instalation gjordes utifrån ./Mso
Citat från: mso skrivet 07 oktober 2005, 13:44:11Hej, är lite förvånad att ingen har registrerat att på bilden inifrån tvättstugan på brinesidan i min instalation inte finns några påfyllningsventiler !!Jag har påfyllningsventilerna på utsidan under alltanen. Rören går ut och pinklas 90 grader ner och ligger under lockpanelen helt osynligt och isolerade. . Fråga är det någon som ser några risker med detta? Jag är i alla fall nöjd att slippa denna låda på ytterväggen som rörnasarna sätter upp och som inte är det snyggaste och man slappp spritbomben som blir när man fyller på innomhus. Allt söl med tunna och cirkulation mm vid instalation gjordes utifrån ./MsoJo jag har funderat! b00k Ville inte ställa en ''dum fråga'' :-[ :-[ Tänkte att du inte var färdig helt ännu! b00k :,v( Borde fungera så länge du har cirkulation, kan vara problem om någon ventil läcker och får/har stillastående vätska kvar som kan frysa vid minus 20-30. Men du kollar väl då och då samt gör en lucka för åtkomligheten. *hehe* *hehe*
och slutligen.....bilder på uppsågad vägg där min befintliga elpanna och elberedare står/stått.Prisolrören i vägg skall här kopplas in mot bef system...Synpunkter / kritik och förslag på förbätttringar mottages tacksamt.
Hej, en annan grej som inte syns på bilderna. Visst har du manuella avluftare på alla ledningar som går mellan tank o pump? Som inte har naturlig avluftning upp på radiatorstamm. /Mvh Mso
Citat från: KONULT skrivet 07 oktober 2005, 18:00:32Citat från: mso skrivet 07 oktober 2005, 13:44:11Hej, är lite förvånad att ingen har registrerat att på bilden inifrån tvättstugan på brinesidan i min instalation inte finns några påfyllningsventiler !!Jag har påfyllningsventilerna på utsidan under alltanen. Rören går ut och pinklas 90 grader ner och ligger under lockpanelen helt osynligt och isolerade. . Fråga är det någon som ser några risker med detta? Jag är i alla fall nöjd att slippa denna låda på ytterväggen som rörnasarna sätter upp och som inte är det snyggaste och man slappp spritbomben som blir när man fyller på innomhus. Allt söl med tunna och cirkulation mm vid instalation gjordes utifrån ./MsoJo jag har funderat! b00k Ville inte ställa en ''dum fråga'' :-[ :-[ Tänkte att du inte var färdig helt ännu! b00k :,v( Borde fungera så länge du har cirkulation, kan vara problem om någon ventil läcker och får/har stillastående vätska kvar som kan frysa vid minus 20-30. Men du kollar väl då och då samt gör en lucka för åtkomligheten. *hehe* *hehe* Jag är medveten om det men det är väl isolerat och när det är som kallast så snurrar väl pumpen 100% så jag hoppas att det inte skall bli problem / mso
Hoppas/tror det går avlufta där med att lossa/öppna på klämringskopplingarna?
Har du strypventil reglerventil mellan VP och VVB vid laddning av VV. Bra att kunna reglera flödet