0 medlemmar och 12 gäster tittar på detta ämne.
enligt mårten från danfoss i forumet du länkade till är termostaterna inte en fullt ut z-wave certifilerad produkt, även om dom till stor del bygger på den standarden.
Har satt en repeater signalförstärkare för att den hade problem med en del termostater på övervåningen har även med mig nytt kretskort antenn link och kablar går på garanti är bara inte så sugen på att programmera om allting...ska börja med att prova rikta antenn som du sägerSatte in ett i ett annat hus som var större där funkar det klockrent
hah ja 15 grader gick böret upp. Och som sagt utan max-gränsen på 50 hade nog bör:et legat på 55 eller så under natten när det var minus 8. lol. Mitt nästa test kommer bli att bara köra living connect termostater. Utan att ha centralpanelen igång alls. Då ska varje termostat bli som en vanlig hederlig termostat som inte syftar att upprätthålla balans osv. Jag har ett svart moln över mig hela tiden. Alltså så svårt är det inte att hantera logiken styret kring termostaterna och värmepumpen. Bara att göra en så dum grej att man ökar kurvan och samtidigt stryper termostater. Det tyder ju på något rejält fel.