0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej servicekillen var här i morse, trycket var för lågt så han fyllde på med 85 gram och trycket skall nu vara optimalt 28/29 bar vid -2/3 garader. Jag kan höra av mig efter helgen eftersom kylan kommer och uppdatera er om detta var felet. Han som var hos mig första gången och installerade 11 meter utan att fylla upp för de sista 4 gjorde fel och dagens servicekille skulle kontakta honom så han inte fortsätter med felinstallationer.Fidus, man skall ha minst 2 meter rör för att det skall fungera hur många meter hade du?
Hur har pumpen gått efter påfyllningen?
10 m2 fönster 2glas motsvara på ett ungefär en vägg gjord i bara plank på 25 mm å det är ju inte så bra isoler värde...precis, drar väl cirka 1kw vid -15 timme efter timme..
hejJag har postat tidigare om min HE9LKE som slutade att frosta av helt och hållet efter 6 veckors drift.men den fortsatte att ge som max 45gr på utblåset och hade inga problem att värma up 110kvm. även om den var helt igen isad. Jagvar tvungen att frosta av med vatten två ggr per dag. Men det intresanta var energi förbrukningen, vid 0/-2 och 21 gr inne drog pumpen 17kwh / dygn.Jag fick utedelen utbytt till en HE9JKL i sluted på jan och den har fungerat utmärkt. Denna JKLanvände endast 6 till 7 kwh / dygn under samma förhållanden.Är det någon annan som har mätt energiförbrukningen på HE9KLE eller HE9JKL