0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
TS Comfort AB / Nikitalordhihi, tänkte jag inte på Men jag tror att Apan endå håller med om att Fujitsu Nocrian är ett bättre alternativ än Panasonic?Mitt förtroende för Pana är så skadat att jag inte vågar ha en, även om den skulle gå att få fungerande tillfälligt. Felprocenten vid en tillverkning är mindre än 3 % och av dessa 3 procent upptäcks ca 90 % av dessa fel innan varan lämnar fabriken!Om det på så kort tid som några månader finns ca 13 missnöjda kunder med samma symptom på detta lilla forum, så har något gått helt fel i produktionen, eller MVH/Fidusen
Har dessa numera 13 fått sina maskiner kontrollerade mot gasbrist eller är det hemligt ?Fler av dom kanske har haft samma montör som han med 10-11m rör utan att få påfyllt med soppa !Har bara sett till 3 eller 4 olika anonyma ägare till HE9LKE i några trådar.Vore bättre om samtliga kunde redovisa för sina förutsättningar när det gäller maskinen och fastigheten som ska värmas så kan förmodligen fler härledas till att ha gasbrist.
Har du 2800w avstängt sedan installationen av värmepumpen så ska den fullt fungerande klara den ytan vid -15 grader ute om det räckte med elementen tidigare och inga andra skillnader finns.