0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Raffen skrivet 08 januari 2011, 16:09:42Citat från: Pelle-A skrivet 08 januari 2011, 15:56:52Varför snackar du om "lägsta" fläkthastighet hela tiden. Jag har aldrig i denna tråd nämnt lägsta.Vad som gäller är: Quiet Mode Max fläkthastighet vilket motsvarar 3 eller 4 vid normal mode.Pelle-AJa jag funderade också lite förut vad det är du talar om här egentligen när jag såg att du i ett tidigare inlägg skrev citat: Sedan hör ju till saken att på min E9DKE så är Quiet-mode fläktläge 5 (låter som fläktläge 3 eller 4) istället för 1 som flera påstår. Slut citatDet är ju på det sättet att Panasonics quiet-funktion regleras av att man trycker in den här quiet-knappen på fjärren, pumpinnerdelen går då omg ned på den här lägsta fläkthastigheten som har en ljudnivå på ca 21-22 db (A) och motsvarar väl ett luftflöde ungefär som en fis i rymden.När du nu pratar om fläkthastighet 3 eller 4 så pratar vi om ju om helt andra saker givetvis, vänligen förklara dig lite närmare isf. Mvh Raffen.Har testat med frärren nu:För att få fläkten att låta som Quiet Mode... i Normal Mode får jag sätta fläken i läge 4.Lite tydligare förklaring:Normal Mode fläkt.hast 4 är det samma som Quiet Mode med fläkt 5, förutom elförbrukningen då.Kommentera gärna mitt räkneexempel om du förstod det.Pelle-A
Citat från: Pelle-A skrivet 08 januari 2011, 15:56:52Varför snackar du om "lägsta" fläkthastighet hela tiden. Jag har aldrig i denna tråd nämnt lägsta.Vad som gäller är: Quiet Mode Max fläkthastighet vilket motsvarar 3 eller 4 vid normal mode.Pelle-AJa jag funderade också lite förut vad det är du talar om här egentligen när jag såg att du i ett tidigare inlägg skrev citat: Sedan hör ju till saken att på min E9DKE så är Quiet-mode fläktläge 5 (låter som fläktläge 3 eller 4) istället för 1 som flera påstår. Slut citatDet är ju på det sättet att Panasonics quiet-funktion regleras av att man trycker in den här quiet-knappen på fjärren, pumpinnerdelen går då omg ned på den här lägsta fläkthastigheten som har en ljudnivå på ca 21-22 db (A) och motsvarar väl ett luftflöde ungefär som en fis i rymden.När du nu pratar om fläkthastighet 3 eller 4 så pratar vi om ju om helt andra saker givetvis, vänligen förklara dig lite närmare isf. Mvh Raffen.
Varför snackar du om "lägsta" fläkthastighet hela tiden. Jag har aldrig i denna tråd nämnt lägsta.Vad som gäller är: Quiet Mode Max fläkthastighet vilket motsvarar 3 eller 4 vid normal mode.Pelle-A
Citat från: Pelle-A skrivet 08 januari 2011, 16:28:48Citat från: Raffen skrivet 08 januari 2011, 16:09:42Citat från: Pelle-A skrivet 08 januari 2011, 15:56:52Varför snackar du om "lägsta" fläkthastighet hela tiden. Jag har aldrig i denna tråd nämnt lägsta.Vad som gäller är: Quiet Mode Max fläkthastighet vilket motsvarar 3 eller 4 vid normal mode. hejhar testa min e12 dke ej ut-bytt h16den har gått på Quiet Mode i några dagar nuförbrukningen minskade med 6-700 watt i timmen nog av-frostar den en gång i tim kjelloch den håller värmen lika bra i källarenjag har en väldigt öppen planlösning.var ca-20 i nattoch i morse var det +22 i källaren längst bort från pumpen kjell
Citat från: Raffen skrivet 08 januari 2011, 16:09:42Citat från: Pelle-A skrivet 08 januari 2011, 15:56:52Varför snackar du om "lägsta" fläkthastighet hela tiden. Jag har aldrig i denna tråd nämnt lägsta.Vad som gäller är: Quiet Mode Max fläkthastighet vilket motsvarar 3 eller 4 vid normal mode.
Citat från: Pelle-A skrivet 08 januari 2011, 15:56:52Varför snackar du om "lägsta" fläkthastighet hela tiden. Jag har aldrig i denna tråd nämnt lägsta.Vad som gäller är: Quiet Mode Max fläkthastighet vilket motsvarar 3 eller 4 vid normal mode.
Varför snackar du om "lägsta" fläkthastighet hela tiden. Jag har aldrig i denna tråd nämnt lägsta.Vad som gäller är: Quiet Mode Max fläkthastighet vilket motsvarar 3 eller 4 vid normal mode.
Jag kan ställa fläkthastighet även i quiet-mode.Trots att det enligt uppgift bara finns ett enda fläktläge i quiet-läge.Kan man reklamera om pumpen inte uppfyller "Raffenstandard" //2000
Lägger toshibas pumpar av mer eller mindre om man sätter dem på "quiet"?
Tyckte på nått sätt att det passade med lite musik här...Välkommen tillbaka från semestern, RaffenKram 2000
Citat från: dennisson skrivet 08 januari 2011, 17:56:47Lägger toshibas pumpar av mer eller mindre om man sätter dem på "quiet"? När det gäller econo-läge som väl ivf både Daikin och Nocria har och som begränsar pumpens/kompressorns kapacitet och strömförbrukning till ca 70-80% av maxkapaciteten så anser jag också att detta är en helt onödig funktion, detta eftersom Toshibas pumpar sköter detta med kapacitet, värmeavgivning, effektivitet och besparing på allra bästa sätt helt automatiskt nämligen. Hur skulle det se ut om man reser bort 1 vecka eller 2 på vintern och sätter pumpen i economy-läge för att spara lite pengar och det blir 20-25 minusgrader och pumpen inte orkar med för att den är satt i economy-läge. En rejäl pump har naturligtvis en så utvecklad inverterstyrning att den sköter dessa saker på allra bästa sätt och helt automatiskt dessutom under alla väderförhållanden så att man slipper tänka på den saken givetvis. Mvh Raffen.