0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du har ännu inte fattat vitsen med det hela liksom andra s.k. smarta här. Du räknar på coop i ett läge där den ger 3,5 då behöver man ingen tillsatsvärme det är när coop närmar sig 1 som man kan tjäna en massa. Kul att det finns så många teoretiker som säjer att det inte fungerar och påstår att pumpen blir lurad att fungera bättre, då tycker jag att de ska vara "lurade" från tillverkaren om det vore så enkelt.
Du har ännu inte fattat vitsen med det hela liksom andra s.k. smarta här. ...
och var tar fukten vägen när den passerar kaminen? Kan ju inte bli mindre fukt, fukten brukar öka ju varmare det blir i luften. Det är nog så att luften blir varmare och då behövs inte avfrostning, min pump utan värmeslinga bygger is när jag inte har kaminen på.Ska man ta bort fukt så behöer man en avfuktare inte en kamin.Nu är jag trött på det här
Äntligen någon som kan bekräfta vad jag kommit fram till!Det var inte bara färre avfrostningar det var en markant högre värmeeffekt också.Och vad ska herrar experter säja nu då -kommateringsfel kanske.Jag tror att det skulle gå att sälja in en tillsats för dom som bor i lapphelvetet.Väntar på förklaring från räknenissarna.
Men bengtic han hade satt värmen på innedelen, alltså tillfört effekten på denna och fått bättre spridning på värmen genom innedelens fläkt. Ser du detta som en bekräftelse på ditt fall? Men det förstås, även i hans fall så handlar det nog om att lura en dålig programmering, så en viss bekräftelse kan det ju dock vara./ Lyckan