0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hoj!Har aldrig haft med Panasonic att göra, om vi nu bortser från de kompisar etc. som har detta märke och för det mesta verkar tämligen nöjda.Men beskrivning på det ljud som dina bägge pumpar uppvisar och att de avfrostar titt som tätt och dessutom ger dålig värme, är en beskrivning som jag känner igen från vår numera kasserade Toshiba RAS 13 YKV. Denna lät som sen lastbil på tomgång, avfrostade ungefär var 15e minut och gav mycket lite värme tillbaka. Vi hade inte vett nog att förstå att felet låg i för lite eller knappt någon gas i utedelen.När vi fått service inkl. ny gas blev pumen mycket trevligare igen, dock inte som ny, vilket så här i efterhand får mig att misstänka att inte tillräckligt med gas fylldes på vid servicen.Men detta är nu preskriberat.Så be någon kontrollera hur mycket media som egentligen finns kvar. Då har du i alla fall uteslutet en möjlig felkälla.Red Baron
Hej Krister! Jag svamlar väl inte vet du väl, det är väl mest du själv som brukar göra det tycker jag. Sen det här med Toshiba och deras avfrostningar där överdrev du väl rätt kraftigt iaf tycker jag, jag har aldrig sagt något sådant nämligen utan det är väl bara ett ordinarie typexempel på ditt eget svamlande här Krister. Sen förstår jag väl att du kan vara lite irriterad över Toshibas pumpar eftersom de är föregångare inom märkesfabrikaten när det gäller det mesta och var bl.a allra först med inverterdriften 1980, övriga pumpfabrikat är väl då mer eller mindre lyckade plagiat egentligen. Mvh Raffen.
Inte kivas nu pojkar
Så dåliga är de inte. Diffen har alltid funnits, är som från början, däremot har jag tvingats öka graderna på fjärren, i jämförelse med samma utetemp vid tidigare år. Lite slarvigt uttryckt, så har verkningsgraden försämrats. Nä, det här är än så länge en förlustaffär, pris kontra sparad kWh. Men, hittade visitkortet till en tekniker. Han får kolla upp pumparna.Jag har för mig att det fanns en bra beskrivning av lagerbyte, tänker göra det själv. Tar gärna emot en länk, så slipper jag göra egna misstag. Har också läst att en del köpt keramiska lager på Biltema. Hur har det gått? Biltemas kvalité är minst sagt variabel.
Har aldrig brytt mig i att skaffa en egen uppfattning om L/L, litat på andra. Hur mycket av åsikterna är t.ex, Volvo eller Saab, SonyEricsson eller Nokia osv?