0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Även om det skulle bevisas att värdena skulle vara fel, så skulle jag tro att storbolag som Panasonic och Mitsubithi inte skulle göra sig några större besvär med att dra igång någon rättsprocess, med tanke på den lilla promilleandel det inverkar på bolagets totala omsättning.
Otroligt nöjd över mitt Nocria 14 köp För några dagar sen var det 28-32 minus under natten och det var 17 grader på första plan och 15 grader på andra plan. På andra plan har vi ett konvektor element i sovrummet så lill killen inte fryser. Startade då tre oljelement så vi kunde vakna till liv på morgonen. Grannen har en FD 35 och fick starta extravärme under natten då det kröp ner under 12 garder på första plan. Granne två fick starta extravärmen redan vid 20 minus då hanns panassonic sverigepump inte orkade med ordentligt. Granne tre fick stänga av sin Sanyo då den inte vill gå över 20 minus och fick lov och köra helt på direktvärme. Det är 12 st lika hus på våran gata och är byggda med direktverkande el vad andra har för pumpar vet jag inte men är 8 st på gatan som har luft/luft vad jag sett.Mvh Terho.
HejMärk väl att det inte är vare sig FG Nordic eller Fujitsu som har påstått att Nocrian ger 5,2 kW och 2,67 i COP vid -15. Det har väl "uppfunnits här på forumet" om jag inte minns fel.Det är INGEN som påstår att Fujitsu eller FG Nordic agerat bedrägligt. Det är väl snarare vi som gjort en höna av en fjäder. Det finska testet låg ju helt offentligt på FG Nordics finska hemsida. Att vi har valt att tro på ett diagram istället för ett oberoende test är väl snarare en antydan på att vi på forumet borde skärpa oss.MVH/Gano
Citat från: Gano skrivet 21 december 2010, 20:45:24HejMärk väl att det inte är vare sig FG Nordic eller Fujitsu som har påstått att Nocrian ger 5,2 kW och 2,67 i COP vid -15. Det har väl "uppfunnits här på forumet" om jag inte minns fel.Det är INGEN som påstår att Fujitsu eller FG Nordic agerat bedrägligt. Det är väl snarare vi som gjort en höna av en fjäder. Det finska testet låg ju helt offentligt på FG Nordics finska hemsida. Att vi har valt att tro på ett diagram istället för ett oberoende test är väl snarare en antydan på att vi på forumet borde skärpa oss.MVH/GanoVad pratar du nu om? Att det inte är FG Nordic eller Fujitsu som nämnt ovanstående om Nocrians effekt? Uppfunnits här?Jag har fått samma information från teknikansvarig på FG Nordic. Sen att du nämner att grafen som florerat här på forumet inte kommer från leverantören stämmer ju inte Gano.Jag har exakt samma graf som är identisk som ACE publicerade här för ett tag sen.Denna graf kommer från Nocrians servicemanual.MVHThomas