0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Trodde det var den du testade nu, här finnes manualerna:http://www.boroe.com/bibliotek/dokument.php (längst ned på sidan CT-10)Verkar ha allt man kan önska, Mitsubishi programvara som uppdateras via USB, där man även kan plocka ut driftsinfo. Anpassad för Zubadan och de mindre maskinerna, jag sneglar på en 9,3kW.
Den kostar som de tidigare ecodan skulle jag tippa, bara fått offert installerat o klart med rp60.Gillar verkligen att det är slingtank och att man kan se med vilken effekt pumpen jobbar.
Jag menade effektsteg...Trodde den gamla innedelen var borta ur sortimentet och ja den skall finnas på marknaden idag.Nu e jag i valet o kvalet mellan Zubban o Rp60./O
Jag menade effektsteg.../O
Nu är jag precis på väg att beställa mitt system, men kan för mitt liv inte bestämma mig om det blir rp60 eller Zubadan.Förstår att Z16 är klart överdimensionerad för mitt hus men det finns ett par fördelar tror jag, tacksam för åsikter om jag tänker fel.Huset är ett oisolerat egnahemshus från 1930, 54+40 och oisolerad odränerad källare på 54. Idag krävs ganska hög framledning, källaren är delvis uppvärmd idag med gamla radiatorer. Tanken är att sätta två konvektorelement i källaren och börja värma hela källaren/garaget. Misstänker att kravet på hög framledning beror på att golven ovan källare är kalla? Konvektor i källare, bra/dåligt?Är livrädd för högt ljud från utedelen, min tanke är att om jag väljer z16 kommer den inte gå mer än på halvfart, någonsin och elpatron är bara att glömma. Problemet blir ju således en del on/off när huset kräver mindre än 4,5kW (rp60 2,8kW). Hur kommer pumpen reagera när det är säg +10, kommer den då funka som vilken icke inverter som helst fast inte varva järnet?Vore kul att höra om någon har erfarenheter av en överdimensionerad dito pump? Innedelen blir en CT10, snackade med Borö idag vilket fick mig helt övertygad./O