0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
En erfarenhet av tvåstegsslungor är att om en viss tillverkare använder samma grundkonstruktion för flera olika storlekar med olika motoreffekt, så är det vanligt att delar i kraftöverföringen (i synnerhet vinkelväxeln för första steget) håller dåligt på de största modellerna. Så om man har en stor snöslunga med misstänkt klen vinkelväxel skadar det inte att ge växeln lite service t ex byta olja i den regelbundet och kolla om kuggspel eller lagerspel ökar med tiden, i så fall är det billigare att byta slitna lager eller kugghjul innan växeln totalhavererar.
Jag har en McCulloch enstegare med 4hk B&S som jag köpte för 2795kr 2006.Den har fungerat förvånansvärt bra fram till nu, nu känns den svag och nöter hårt på remmen så det är väl nåt som fått sig en smäll.Den klarar inte den blötaste snön på våren när det tinar men annars rätt mycket.Största problemet jag har är att den skottar grus når fruktansvärt men har du asfalt så kommer det nog att gå bra.Jag har plågat den rätt hårt, har 250m2 grusplan samt en väg på ca 40m som jag hållt rent.Däremot när det kommit typ en halvmeter på en gång kan du glömma att ens ta fram den. Jag är ju så pass lyckligt lottad så att många grannar har traktor så i dessa fall brukar det räcka att stå och se eländig ut så kommer nån och drar av tomten så därför klara jag mig med den lilla.
borde väl skava rätt gott i kröken när det åker med sand