0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Förstår att ni har olika åsiker och att lätt kan bli att man tar upp gammalt groll om tidigare händelser på forumet, men ni får gärna ge mig lite mera råd ThumbsupOm jag förstår det rätt så värmer Nocrian upp mitt hus bättre än FD35, men FD35 är en mer pålitligare maskin och värmer inte upp mitt hus lika bra som Nocrian. Hur skulle ni valt?Är det någon som vet vad Toshiba 13 polar 2 har för effekt vid -15?Jag tycker det är riktigt svårt att välja, vi vill ju ha en snygg innedel men ändå effektiv så den värmer så bra som möjligt, men samtidigt skall det vara en bra maskin som håller........ /Dadde
Håller med dig ! Ta offerter ! Thumbsup
Tackar för svar!Vad tror ni om Toshiba 13 Polar 2 om man jämför denna med FD35 och Nocria?Vad jag förstår är Toshiban helt ny modell och Nocrian är en 4 år gammal modell (har jag för mig att jag läst). fördelar och nackdelar med det? Min tanke var kanske om Toshiban är en modell från 2010 kanske den är lika bra som en Nocrian från 2006, eller tänker jag helt fel?Hur länge har FD35 funnits?Tjejen och jag tycker Toshiban är snyggast och vi tycker tyvärr Nocrian ser sämst ut
Citat från: Rollster skrivet 18 oktober 2010, 12:11:03 Håller med dig ! Ta offerter ! Thumbsup Jag tänkte beställa från polarpumpen.se där ligger alla tre på 14900 + installation. Jag hittar tyvärr ingen i Göteborg som säljer och installerar de tre modellerna jag är intresserad av. /Dadde
Tackar för tipsen och beräkningen!Nu lutar det åt Nocrian, (det är väldigt fram och tillbaka i denna barachen )Har varit kontakt med ett bolag och med dem skulle Nocrian och installation med rot-avdraget bli 19900 + markstativ 1000kr. Han rekommenderade Nocrian framför FD35 pga effekten, och det kanske är smart att satsa på mer effekt som många av er har sagt.Jag har mätt och från inomhusdelen till utomhusdelen är det 8m.Nu skall jag prata med tjejen så får vi se vad hon säger om Nocrians utseende Fortsättning följer....
Haha, tycker väldigt många störs att jag klagar på ert kära moooooonster!! Det är bara så töntigt att ens kalla den för monstret!Men ni är välkommna att komma och ställa in vingen, och få pumpen att fungera lika bra som de andra pumparna, men som sagt, det är nedräkning för vår del på denna pump, och skall sambon välja pumpen? Då blir det inte heller Nocria, innerdelen är inte vacker..varken form eller funktion.Tack..