0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Haha tönt.. Boschen funkade mycket bra, förutom låg effekt, men klarade blåsa luften rakt fram, vilket inte mooooooonstret klarar, kasst! De nya ägarna ville inte i den med tång, och frågade om jag kunde plocka ned den överlåtelsen, haha..
Jasså? Tycker de flesta kör med vingen rakt ut och högre luftflöde, men klart med Nocrian så enda valet är temperaturen! Varm luft stiger, då skall givetvis vingen stå rakt ut, och inte tvinga ned varma luften rakt ned, samt att värmen skall stiga upp på övervåningen.Skall lägga ut en trash video på nocrian, om jag plockar ned den åt nya ägaren, de skulle gräva in fjärrvärme till sommaren..
Varm luft stiger, då skall givetvis vingen stå rakt ut, och inte tvinga ned varma luften rakt ned, samt att värmen skall stiga upp på övervåningen.
Mycket enkelt, FD'n, mindre effekt men bättre pump, bättre spridning på luften, och färdiginkopplad trågvärme, som inte Fujitsi lyckas med på flera år och koppla in från fabrik..
Har ev en Nocria till salu, mycket billig!
Hej Thpagu! Det var väldigt vad du var hätsk mot Apan ikväll tycker jag. Vi skall väl ändå komma ihåg att folk i gemen har rätt att säga sin uppfattning här på forumet om det sker på ett hyfsat sätt. Sen att Apan inte gillar Nocrian beror ju i huvudsak på att det inte går att ställa in vingen som han vill ha den, dvs rakt fram, och det får vi väl ändå vara överens om att detta är en stor brist för en luftvärmepumpsinnerdel alltså. Ja var inne lite och tittade på FG Nordics hemsida och då såg jag att Nocrian tydligen är avsedd för montering både i tak och på vägg, och detta kan möjligtvis förklara svagheterna i vingens inställning. Detta eftersom det vore kanske klart mkt fördelaktigare om man istället installerade Nocrians pumpinnerdel uppe i taket för då skulle man säkert kunna få utblåsluften från innerdelen att blåsa ut mer utmed taket isf såvitt jag kan förstå. http://www.fgnordic.se/page.php?id=69Mvh Raffen.