0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag måste tydligen åxå sälla mej till dom kompetenslösa dumskallarna... För jag fattar inte alls vad det är för: "himmelsvid skillnad mellan Energimyndigehetens tester och användning i hus".som tydligen alla andra känner till..?Framför allt begriper jag inte hur skillnaden mellan testning och hus-användning, kan göra att Norcians test-resultat inte skulle nå upp till FD35:ans test-resultat..? Mycket förbryllande..? Sen begriper jag inte vad: "de olika pumparnas effektbegränsningar som går in vid en längre tids uttag av pumpens maxeffekt"är för något..? - Aldrig hört talas om...
Off topic:filtret funkar gubbar..........on topic:Nocrian är ju över 4 år nu, och fortfarande envisas Fujitsu att inte ordna till det med en golvmodell istället för innerdel för 14 resp 18-modellen. Varför ?. Varför har dom inte tittat på hur 14 eller 18 skulle funka med de nya twin-rotary kompressorerna och få maskinen än vassare...?
Kanske funkar om man bor i gympahall, men i en vanlig hall funkar den ej, eller om vår hall är specifik, och de andra pumparna har funkat mycket bra på samma ställe, och enda ställe där pump kan monteras..Låter märkligt att det är svalare i rummet där pumpen sitter, låter föga troligt..
Citat från: Apan skrivet 17 oktober 2010, 19:08:30Kanske funkar om man bor i gympahall, men i en vanlig hall funkar den ej, eller om vår hall är specifik, och de andra pumparna har funkat mycket bra på samma ställe, och enda ställe där pump kan monteras..Låter märkligt att det är svalare i rummet där pumpen sitter, låter föga troligt..Ja jag har skrivit det innan och gör det igen. Din hall verkar vara väldigt specifik. För det du skriver att i en vanlig hall så funkar den inte.Vad är det för snack. Våran sitter i en hall och har gott om värme längst bort från innedelen plus att den numera pumpar upp värme till övervåningen.Jag har frågat efter din planlösning och hur du monterat innedelen men du tycks bara ignorera alla som försökt hjälpa dig så lägg av och gnäll och gör något åt dina problem istället. Och det gäller inte bara din pump. Varför tar du inte dit din installatör och ber han gå igenom din pump som nu inte heller har en fungerande värmekabel? Än och sitta och gnälla här??? Moget.Det var samma gnäll när du hade din Bosch och din Atlas tidigare. Eller har du förträngt?Mycket nöjd Nocria-ägare
Citat från: thpagu skrivet 17 oktober 2010, 21:25:52Citat från: Apan skrivet 17 oktober 2010, 19:08:30Kanske funkar om man bor i gympahall, men i en vanlig hall funkar den ej, eller om vår hall är specifik, och de andra pumparna har funkat mycket bra på samma ställe, och enda ställe där pump kan monteras..Låter märkligt att det är svalare i rummet där pumpen sitter, låter föga troligt..Ja jag har skrivit det innan och gör det igen. Din hall verkar vara väldigt specifik. För det du skriver att i en vanlig hall så funkar den inte.Vad är det för snack. Våran sitter i en hall och har gott om värme längst bort från innedelen plus att den numera pumpar upp värme till övervåningen.Jag har frågat efter din planlösning och hur du monterat innedelen men du tycks bara ignorera alla som försökt hjälpa dig så lägg av och gnäll och gör något åt dina problem istället. Och det gäller inte bara din pump. Varför tar du inte dit din installatör och ber han gå igenom din pump som nu inte heller har en fungerande värmekabel? Än och sitta och gnälla här??? Moget.Det var samma gnäll när du hade din Bosch och din Atlas tidigare. Eller har du förträngt?Mycket nöjd Nocria-ägareMåste bara säga.... SÅ DJÄVLA BRA SKRIVET. Thumbsup//Krister
Hmm? Ja Fujitsu duger ju inte att koppla in denna trågvärme från fabrik! Säger ju en del om denna pump, och inget de verkar klara av heller på 2år!Har visat bilder från hallen, samt planlösning, men det var ingen som trodde på årsförbrukningen heller, men även detta bevisat.Som sagt, luften måste blåsa rakt fram under taket för det skall funka!!! Svårt att fatta detta?! Rakt ned så kommer inte den svalare luften tillbaka, blir för varmt i hallen och golvet blir skållhett..Har installerat alla pumpar själv, vet inte vad en installatör skulle göra bättre?? Blir både snyggare och bättre om man gör det själv, och 5000:- billigare!Pumpen funkar som den skall, och hur ska ni hjälpa till?? Då får väl ni småproffs ringa fujitsu! Enda pumpen som ej kan justeras rätt, klarar vilken rusta, öb, jula pump, men dessa pumpar har inkopplad trågvärme från start! HahaSom sagt, mycket nöjd med Boschen, förutom effekten, mycket nöjd med Atlasen, men lite hög ljudnivå, för dessa 4900:-, och värmde huset till -18-20gr! inte nöjd med Nocrian..Nya ägare var och tittade på huset i våras, köpte huset efter budgivning, men vägrade luftvärmepumpen, fick pumpen om jag plockade ned den! Övervägde garaget i nya huset, inte ens fin sommarbil skall lyssna på detta hela vintern, kanske blir youtubefilm på Nocrian, vad önskas för att plåga ihjäl moooonstret?? Kopplar 2 faser på den..
Har visat bilder från hallen, samt planlösning, men det var ingen som trodde på årsförbrukningen heller, men även detta bevisat.