0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nolla! Huset sålt, och pumpen medföljer, men nya ägaren vill inte ha en fläkt som skall störa, de gräver in fjärrvärme till våren, de frågade om jag kunde plocka ned den!Pumpen är installerad på rätt sätt! Jag har hängt upp den och kylkillen har vacumsugit! och det är garanti 4år på den!Och NEJ, Fujitsu kopplar inte in trågvärmen, de får man göra själv! Har länkat till Hemnet när huset var till salu..Men kom och visa hur pumpen skall ställas in, du verkar kunna det mesta, verkar mest käften som går!Om värmen stiger, varför skall man då blåsa ned den på golvet???
Citat från: Art Deco skrivet 17 oktober 2010, 12:05:28Off topic:filtret funkar gubbar..........on topic:Nocrian är ju över 4 år nu, och fortfarande envisas Fujitsu att inte ordna till det med en golvmodell istället för innerdel för 14 resp 18-modellen. Varför ?. Varför har dom inte tittat på hur 14 eller 18 skulle funka med de nya twin-rotary kompressorerna och få maskinen än vassare...?Hej!Jag har för mig att Nocrian har twin-rotary kompressor. Tror det stod i någon broschyr-pdf som jag hade i den gamla datorn. Om jag hittar någon backup-dvd ska jag kolla igen.Mvh/ Göran
Off topic:filtret funkar gubbar..........on topic:Nocrian är ju över 4 år nu, och fortfarande envisas Fujitsu att inte ordna till det med en golvmodell istället för innerdel för 14 resp 18-modellen. Varför ?. Varför har dom inte tittat på hur 14 eller 18 skulle funka med de nya twin-rotary kompressorerna och få maskinen än vassare...?
Precis, om luften ändå stiger, varför trycka ned den? Om det skulle vara banbrytande så skulle nog fler tillverkare göra likadant, eller vad tror du? Men klart svårt och prova när vissa bara har provat Nocria.Sätt elementen ovanför fönstret med..
Tror jag inte, vet att fler kör med vingen rakt ut, värmen sprids bäst, och luften som du pressar ned i det rum pumpen sitter värmer endast golvet skållhett i rummet den sitter!