0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Ingen annan som står ut med fläktläge 5 på en Polar 1 eller något annat märke eller modell för den delen heller som du gör
visst man får ut värmespridningen Men när man ska sova /umgås med familljen /polare m-m , nej ingen dånande fläkt i bakgrunden dom örena jag missar där betalar jag gärna för lugn och ro när man kommer hem fån jobbet. Men det är en smak sak som det mesta här i livet ,hur man vill ha det hemma .cocacola
Personligen så anser jag att 2:ans fläkt är en alldeles för låg hastighet för att kunna få till en bra värmespridning inkl verkningsgrad på pumparna.
Citat från: Raffen skrivet 11 oktober 2010, 19:50:43Personligen så anser jag att 2:ans fläkt är en alldeles för låg hastighet för att kunna få till en bra värmespridning inkl verkningsgrad på pumparna.Tjena Raffen.När värmebehovet är större än vad det är just nu håller jag med dig till fullo, men har laborerat lite fram o tillbaka och med min planlösning funkar 2:an bäst just nu med det lilla värmebehovet som finns nu. Testade för skoj skull att öka från 2:an till 5:an. Förbrukningen på 2:an 154w ökade till 175 för att gå ner till 171 efter 30sekunder. Ställde tillbaka på 2:an och landade åter på 155w.