0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: MGKea skrivet 19 september 2010, 09:12:47Citat från: Nisse-Gurra skrivet 19 september 2010, 09:03:16så jag som jobbar 75 tim i veckan och tjänar på det 42000:- i månaden skall ge mer i skatt till dom som inte jobbar, men om jag behöver mer tid tex genom ett rutavdrag då ska jag köpa det själkv för att ingen vill ge bort sina pengar rtill en pajsare?....jag ska ge men aldreig få för att jag tjänar mer .....det är solidaritet åt båda hållen det...Vi har en del mark i vår ägo. Men någon meter under markytan är det staten som äger. Så är det för alla som äger mark. Jag gråter inte för det. Missunnar dig inte att tjäna bra. Är själv företagare. Är inte religös. Men jag vill ha vård när jag är sjuk. Jag vill heller inte se människor som har svårt att försörja sig och sina barn när de gör så gott de kan. Tyvärr tjänar väldigt många på att andra har det sämmre. Det är som att förneka att forsarna i norr inte skall ge något till dem som bor där. Vadå tjäna bra läste du hur många timmar jag jobbar för pengarna? jag tjänar mindre än vilken snickare som helst...
Citat från: Nisse-Gurra skrivet 19 september 2010, 09:03:16så jag som jobbar 75 tim i veckan och tjänar på det 42000:- i månaden skall ge mer i skatt till dom som inte jobbar, men om jag behöver mer tid tex genom ett rutavdrag då ska jag köpa det själkv för att ingen vill ge bort sina pengar rtill en pajsare?....jag ska ge men aldreig få för att jag tjänar mer .....det är solidaritet åt båda hållen det...Vi har en del mark i vår ägo. Men någon meter under markytan är det staten som äger. Så är det för alla som äger mark. Jag gråter inte för det. Missunnar dig inte att tjäna bra. Är själv företagare. Är inte religös. Men jag vill ha vård när jag är sjuk. Jag vill heller inte se människor som har svårt att försörja sig och sina barn när de gör så gott de kan. Tyvärr tjänar väldigt många på att andra har det sämmre. Det är som att förneka att forsarna i norr inte skall ge något till dem som bor där.
så jag som jobbar 75 tim i veckan och tjänar på det 42000:- i månaden skall ge mer i skatt till dom som inte jobbar, men om jag behöver mer tid tex genom ett rutavdrag då ska jag köpa det själkv för att ingen vill ge bort sina pengar rtill en pajsare?....jag ska ge men aldreig få för att jag tjänar mer .....det är solidaritet åt båda hållen det...
Citat från: Nisse-Gurraså jag som jobbar 75 tim i veckan och tjänar på det 42000:- i månaden skall ge mer i skatt till dom som inte jobbar, men om jag behöver mer tid tex genom ett rutavdrag då ska jag köpa det själkv för att ingen vill ge bort sina pengar rtill en pajsare?....jag ska ge men aldreig få för att jag tjänar mer .....det är solidaritet åt båda hållen det...I den ideologiska dimman som vissa befinner sig i gäller solidaritet inte helt överraskande bara bara åt ena hållet.
Rika och välavlönade som utnyttjar RUT. Ja det är väl en definitionsfråga. 93% av de som utnyttjar RUT-avdraget tjänar mellan 200 000 - 500 000 kr. Vanliga arbetare. Nästan ingen heltidsarbetande tjänar mindre än 200000 om året. En tämligen erfaren verkstadstekniker eller en normalbegåvad privat tjänsteman tjänar närmare 500 000. De snorrika personer ni ser framför er utnyttjandes RUT-avdraget är en nidbild ni väl är medvetna om eller så har ni gått på Vänster retoriken.
Ja det är väl en definitionsfråga. 93% av de som utnyttjar RUT-avdraget tjänar mellan 200 000 - 500 000 kr
En tämligen erfaren verkstadstekniker eller en normalbegåvad privat tjänsteman tjänar närmare 500 000
Dags att traska iväg till vallokalen snart. Kom ihåg att man kan rösta olika Lokalt och Riks, det skall undertecknad göra [/quotedet gör jag också. Thumbsup
Citat från: Nisse-Gurra skrivet 19 september 2010, 09:29:36Citat från: MGKea skrivet 19 september 2010, 09:12:47Citat från: Nisse-Gurra skrivet 19 september 2010, 09:03:16så jag som jobbar 75 tim i veckan och tjänar på det 42000:- i månaden skall ge mer i skatt till dom som inte jobbar, men om jag behöver mer tid tex genom ett rutavdrag då ska jag köpa det själkv för att ingen vill ge bort sina pengar rtill en pajsare?....jag ska ge men aldreig få för att jag tjänar mer .....det är solidaritet åt båda hållen det...Vi har en del mark i vår ägo. Men någon meter under markytan är det staten som äger. Så är det för alla som äger mark. Jag gråter inte för det. Missunnar dig inte att tjäna bra. Är själv företagare. Är inte religös. Men jag vill ha vård när jag är sjuk. Jag vill heller inte se människor som har svårt att försörja sig och sina barn när de gör så gott de kan. Tyvärr tjänar väldigt många på att andra har det sämmre. Det är som att förneka att forsarna i norr inte skall ge något till dem som bor där. Vadå tjäna bra läste du hur många timmar jag jobbar för pengarna? jag tjänar mindre än vilken snickare som helst...Tiden är upp till dig. Det är alltid upp till dig. De som jobbar över i industrin får också slita. Ang. din mors städfirma. Vet inte var du bor. Men jag befarar att Er verklighet inte skeglar verkligheten i stort.
Citat från: MGKea skrivet 19 september 2010, 09:32:50Citat från: Nisse-Gurra skrivet 19 september 2010, 09:29:36Citat från: MGKea skrivet 19 september 2010, 09:12:47Citat från: Nisse-Gurra skrivet 19 september 2010, 09:03:16så jag som jobbar 75 tim i veckan och tjänar på det 42000:- i månaden skall ge mer i skatt till dom som inte jobbar, men om jag behöver mer tid tex genom ett rutavdrag då ska jag köpa det själkv för att ingen vill ge bort sina pengar rtill en pajsare?....jag ska ge men aldreig få för att jag tjänar mer .....det är solidaritet åt båda hållen det...Vi har en del mark i vår ägo. Men någon meter under markytan är det staten som äger. Så är det för alla som äger mark. Jag gråter inte för det. Missunnar dig inte att tjäna bra. Är själv företagare. Är inte religös. Men jag vill ha vård när jag är sjuk. Jag vill heller inte se människor som har svårt att försörja sig och sina barn när de gör så gott de kan. Tyvärr tjänar väldigt många på att andra har det sämmre. Det är som att förneka att forsarna i norr inte skall ge något till dem som bor där. Vadå tjäna bra läste du hur många timmar jag jobbar för pengarna? jag tjänar mindre än vilken snickare som helst...Tiden är upp till dig. Det är alltid upp till dig. De som jobbar över i industrin får också slita. Ang. din mors städfirma. Vet inte var du bor. Men jag befarar att Er verklighet inte skeglar verkligheten i stort.men ärligt talat du talar utan fakta hela tiden när jag ger dig hur verkligehten ser ut för vårt lilla städföretag så svarar du att det är ni ensamma om, n
Rickard och Raffen har en konstig inställning till vanliga människor.Både RUT o ROT har uppkommit av två orsaker:1: Höja sysselsättningen i servicebranscher2: Ge vanliga icke förmögna privatpersoner möjlighet att köpa dessa tjänster.Ni två visar tyvärr på en diskrimerande människosyn....speciellt mot kvinnor.
Vi har en del mark i vår ägo. Men någon meter under markytan är det staten som äger. Så är det för alla som äger mark. Jag gråter inte för det.
Missunnar dig inte att tjäna bra. Är själv företagare. Är inte religös. Men jag vill ha vård när jag är sjuk. Jag vill heller inte se människor som har svårt att försörja sig och sina barn när de gör så gott de kan. Tyvärr tjänar väldigt många på att andra har det sämmre. Det är som att förneka att forsarna i norr inte skall ge något till dem som bor där.
Citat från: rocas skrivet 19 september 2010, 09:54:12Rickard och Raffen har en konstig inställning till vanliga människor.Både RUT o ROT har uppkommit av två orsaker:1: Höja sysselsättningen i servicebranscher2: Ge vanliga icke förmögna privatpersoner möjlighet att köpa dessa tjänster.Ni två visar tyvärr på en diskrimerande människosyn....speciellt mot kvinnor.Det Är förmögna som köper dessa tjänsterRUT-subventionens tio-i-topp-kommuner:- Danderyd- Lidingö- Sollentuna- Täby- Vaxholm- Nacka- Lomma- Vellinge- Ekerö- Höganäs Förmögenhet tio-i-topp-kommuner:-Danderyd -Täby -Lidingö -Vellinge -Lomma -Nacka -Vaxholm -Öckerö -Sollentuna-Ekerö