0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Småföretgare kommer med största sannolikhet få tillbaka sin rabatt om 5% på arbetsgivaravgiften.
CiteraSmåföretgare kommer med största sannolikhet få tillbaka sin rabatt om 5% på arbetsgivaravgiften.Mmm, snacka om att man blev paff när nuvarande regering höjde skatten för småföretagare trots alla löften om det motsatta, för mig blev det 9000 kr mer i skatt med alliansen än med den tidigare sosseregeringen.
PS. För egen del skulle Alliansen vara det bättre valet, sett ur plånboksperspektivet, men jag har svårt för de ökade klyftor som deras politik innebär, och särskilt svårt att acceptera stupstocken i sjukförsäkringen, det borde gå att ha tuffa regler utan att utförsäkra de som verkligen är sjuka och har intyg på detta.
Jag tycker precis tvärtom vad Rickard tycker.S är alldeles för konservativa och vågar inte tänka tio-tjugo år framåt och vill styra den enskilde människan och hans familj istället för att låta det individens fria val var energikicken.Med en S-regering är det bara att anpassa sig i ledet: In med alla barn på dagis, etc.Satsingen på höghastighetståg för 100 miljarder mellan storstäderna i ett av världens minsta länder...lär knappast påverka den globala miljön. Den nuvarande regeringen är den bästa vi har haft sedan jag började rösta för 35 år sedan.